افتتاح دفتر پارک علم وفناوری خراسان رضوی در قزاقستان

به گزارش سیناپرس، چندی پیش مرکز مبادلات فناوری ایران و قزاقستان با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران و وزیر صنایع و جمعی ا زمدیران دولتی قزاقستان و روسای پارکهای علم و فناوری ایران و قزاقستان در تکنوپارک قزاقستان افتتاح شد.

کشور قزاقستان در بین کشور های آسیای مرکزی بالاترین رشد اقتصادی را داشته و توسعه صنعتی و عمرانی عین کشور فرصت های متعددی را پیش روی شرکت های فناور ایرانی قرار م یدهد؛ لذا یکی از رویکرد های آزاد لینک وزارت علوم تحقیقات و فناوری کمک به حضور شرکت ها و فعالان اقتصادی ایران در قزاقستان و تکثیر صدور فناوری های ایرانی به ویژه ازسوی بخش خصوصی به این کشور است.

دکتر علم الهدایی رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی درگفتگو با سیناپرس، اظهارکرد: دیپلماسی و همکاری های علمی و فناوری هم میان کشورها به ویژه ملت ها و دولت هایی که اشتراکات فرهنگی، سیاسی،ا قتصادی و علمی دارند می تواند موجب رشد و شکوفایی علمی، فناوری و صنعتی در بین افراد دو کشور شود.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در ادامه گفت :  همکاری های علمی فناوری، تبادل فناوری، برگزاری جشنواره ها و پنل های علمی و تخصصی بین دو کشور از جمله فعالیت هایی است که در مرکز مبادلات فناوری ایران و قزاقستان انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از راه اندازی مرکز، دفتر پارک علم و فناوری خراسان رضوی در قزاقستان تاسیس شده تا شرکت های دانش بنیان ایرانی با شرکت های قزاق تعامل داشته باشند و در نهایت شاهد تولید محصولات با برندهای شرکت های ایرانی باشیم.

دکتر علم الهدایی در پایان ابراز امیدواری کرد که بزودی شاهد راه اندازی دفتر تکنوپارک قزاقستان در پارک علم وفناوری خراسان رضوی باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا