شرکای بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت معرفی می‌شوند

 امیرعباس حسینی با اشاره به موضوع ازدیاد برداشت اظهار کرد: با توجه به واگذاری مدیریت یکپارچه مخازن به مراکز تحقیقاتی- پژوهشی و دانشگاه‌های کشور قرار است دومین همایش فرصتهای فناورانه نفت و گاز با محوریت فناوری‌های ازدیاد برداشت برگزار شود.

حسینی افزود: پژوهشگاه صنعت نفت، شرکای بین‌المللی و همچنین شرکتهای مطرح حاضر در این همایش درباره ١٦ فرصت فناورانه مرتبط با مدیریت یکپارچه مخازن در روز همایش به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

وی با بیان این‌که طرفهای داخلی و خارجی حاضر در این همایش به ارائه دستاوردهای فناورانه خود در قالب این ١٦ موضوع خواهند پرداخت، اظهار کرد: این فناوری‌ها در سه حوزه فناوری‌های ازدیاد برداشت مخزن محور، فناوری‌های ازدیاد برداشت چاه محور، فناوری‌های ازدیاد برداشت تاسیسات محور و محیط زیست ارائه می‌شوند.

حسینی با تاکید بر حضور شرکتهای مطرح دنیا در این همایش یادآور شد: در مقایسه با نخستین دوره این همایش، استقبال گسترده‌ای از سوی شرکتها، موسسات تحقیقاتی و بنام دنیا صورت پذیرفته است.جانشین رئیس پژوهشگاه نفت تصریح کرد: در برنامه صبح این همایش پس از سخنرانی مقامات رسمی و کلیدی، معرفی شرکت OMV و کنسرسیوم دانشگاهی به رهبری دانشگاه Delf به عنوان شرکای بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: کنسرسیوم DBUII با عضویت دانشگاه Delf هلند، دانشگاه برگن نروژ، دانشگاه اوترخت هلند، ایمپریال کالج انگلیس و موسسه ملی IMPA برزیل در این همایش حضور دارد و نماینده این کنسرسیوم درباره موضوع ازدیاد برداشت و فناوری‌های روز دنیا سخنرانی خواهد کرد.

حسینی، هدف از برگزاری این همایش را زمینه‌سازی برای توسعه شبکه فناورانه صنعت نفت ایران و رسیدن به اهداف برنامه ششم توسعه عنوان کرد و گفت: امیدواریم از طریق این همایش بتوانیم از فرصتهای ایجاد شده برای خلق ارزش از طریق فناوری برای نمایندگان شرکتها و کشورهای داخلی و خارجی استفاده کرده و همواره پژوهشگاه مصمم است با بهبود ایجاد شده در فضای همکاری‌های بین‌المللی بتواند شرکای بالقوه و زمینه‌های مشترک همکاری را شناسایی کرده و مذاکرات آتی را با جدیت بیشتری دنبال کند.

بر اساس این گزارش، دومین همایش بین‌‏المللی فرصتهای فناورانه در صنعت نفت و گاز، چهارشنبه ٨ مهر ماه امسال با محوریت فناوری‌های ازدیاد برداشت با همکاری وزارت نفت، وزارت امور خارجه، پژوهشگاه صنعت نفت و مشارکت شرکتهای مطرح‌ بین‌المللی، موسسات و دانشگاه‌های معتبر خارجی، نمایندگان اقتصادی و بازرگانی سفارتخانه‌های خارجی، موسسات بین‌المللی مقیم تهران و شرکتهای سرمایه‌گذاری در مرکز همایش‌های بین‏‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا