برنامه‌ گوشی هوشمند برای آگاه‌سازی کاربران پهپاد

این برنامه نرم‌افزاری B4UFLY نام گرفته و به تازگی در اختیار 1000 کاربر عمومی، دولتی و صنعتی قرار گرفته تا به مدت 60 روز آزمایش شود.با مشارکت‌های اخیر پهپادها برای خدمات امدادی در آتش‌سوزی‌ها، سازمان هوانوردی آمریکا معتقد است هدف از ارائه این برنامه‌نرم‌افزاری، ترغیب پیروی داوطلبانه کاربران از مقررات هوانوردی این کشور با در اختیارگذاشتن بسته اطلاعاتی در فرمتی است که دوستدار کاربران است.

برنامه نرم‌افزاری B4UFLY بر اساس قوانین و مقررات و همچنین محدودیت‌های پرواز موقت، هشدارهای وضعیت زرد، نارنجی و قرمزی را با در نظرگرفتن مکان‌های خاص، پارامترهای هشدار و منابع اطلاعاتی سازمان هوانوردی آمریکا در اختیار می‌گذارد.

سازمان هوانوردی آمریکا مسئول تضمین امنیت پروازهای عمومی و افراد است و مسئولان این سازمان معتقدند کمک به کاربران در پروازدادن ایمن سامانه‌های بدون‌سرنشین با ارائه آگاهی موقعیتی انجام می‌شود که به آن‌ها امکان دانستن این امر را که چه مکانی برای پروازدادن پهپاد مناسب نیست، می‌دهد زیرا ممکن است در آنجا مشکلاتی در فضای هوایی مورداستفاده کاربران وجود داشته باشد.

به گزارش ایسنا، برنامه B4UFLY دقیقا برای این هدف ارائه شده و هم‌اکنون فقط برای سیستم‌عامل iOS در دسترس است. با این حال، سازمان هوانوردی اعلام کرده این برنامه نرم‌افزاری در آینده هم برای نسخه‌های اندروید و هم iOS در دسترس خواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا