آسپرین با تقویت سیستم ایمنی بدن درمان سرطان را تقویت می کند

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی هلث، ایمنی درمانی به سیستم دفاعی بدن اجازه می دهد تا با سرطان مبارزه کند.اکنون دانشمندان موسسه فرانسیس کریک در انگلیس با انتشار مطالعه ای نشان می دهند آسپرین مانع پنهان شدن تومورها از سیستم ایمنی می شود.از سوی دیگر مرکز تحقیقات سرطان انگلیس، مصرف آسپرین را روش ساده ای برای تقویت درمان سرطان اعلام کرد.

این گروه نشان دادند که سلول های سرطانی پوست، سینه و شکم سطوح بالایی از مواد شیمیایی به نام prostaglandin E2 تولید می کنند که موجب فرونشاندن واکنش سیستم ایمنی می شود و در نتیجه به تومور فرصت می دهد تا خود را از واکنش سیستم ایمنی مخفی کند.
اما داروهایی مانند آسپرین می توانند مسیرهای شیمیایی را در داخل سلول های سرطانی که منجر به تولید prostaglandin E2 می شوند، تغییر دهند.
آزمایش بر روی موش ها که در مجله Cell منتشر شده است نشان می دهد که این داروها می توانند موجب تقویت درمان، ایمنی درمانی شود.
ایمنی درمانی یکی از نوید بخش ترین حوز ها در تحقیقات سرطان است و برخی آزمایشات نشان می دهند که با ایمنی درمانی می توان تومورهای سرطانی را کوچک کرد و در موارد نادری بطور کامل آنها را از بین برد. پیش از این گفته می شد که مصرف آسپرین می تواند از ابتلا به سرطانی هایی که در مراحل ابتدایی هستند، پیشگیری کند.