توسعه دولت الکترونیک اولویت وزارت ارتباطات است

 مهندس راسخ در آیین تودیع و معارفه مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد حضور یافته بود، گفت: توسعه دولت الکترونیک و دفاتر خدمات ارتباطی در روستاها از اولویت های اساسی دولت یازدهم، شخص رییس جمهور، وزیر و وزارت ارتباطات است.

وی گفت: دولت یازدهم بویژه شخص رئیس جمهور بر لزوم توسعه بخش IT و ICT به عنوان یکی از مهمترین عناصر و پارامترهای توسعه پایدار در سایر بخش ها تاکید دارد.

وی تصریح کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز علاوه بر توسعه حوزه IT و دولت الکترونیک به دنبال ایجاد زیرساخت های توسعه ای در این بخش است.

راسخ با تاکید بر اینکه توسعه IT و فناورری اطلاعات خود مستلزم سه مولفه اساسی شامل ایجاد زیرساخت، مهارت آموزی و بهره وری مناسب است، یادآور شد: وزارت ارتباطات آماده همکاری برای آموزش کاربران این بخش در نقاط مختلف کشور است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی دیگر از اولویت های مهم دولت و این وزارتخانه تقویت و حمایت از شرکت های دانش بنیان در سطح دانشگاه ها و مراکز علمی و فناوری در کشور است.

وی ابراز داشت: وزارت ارتباطات نیز در این راستا برنامه ها و فعالیت های حمایتی از جمله اعطای تسهیلات و سایر کمک ها و حمایت های ویژه به این شرکت ها برای تبدیل دانش به سرویس و خدمات را پیش بینی کرده است.

راسخ بر لزوم توسعه فناوری اطلاعات و توسعه خدمات اینترنتی در روستاها به عنوان یک راهبرد مهم در امر توسعه پایدار گفت: این مهم علاوه بر ایجاد تعادل و کاهش شکاف خدماتی بین روستاییان و شهرها حتی منجر به مهاجرت های معکوس از شهر به روستاها نیز خواهد شد.

وی به یکی از اقدامات و کارکردهای مثبت وزارت ارتباطات در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: با همکاری مجلس و اهتمام ویژه دولت یازدهم در حوزه آی تی بخشی از منابع مالی حاصل از ارایه سرویس های مخابراتی و آی تی در کشور برای ایجاد زیرساخت های توسعه ای به خود این بخش تخصیص می یابد.

وی بر لزوم نهادینه کردن و ارایه راهبردهای عملی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز گفت: شاخص اصلی در اجرا و عملیاتی کردن برنامه ها و فعالیت های این وزارتخانه بر حول همین محور است.

به گزارش مهر،راسخ تصریح کرد: اکنون توسعه بخش آی تی و تقویت آن، موتور محرک و پیشگام در توسعه همه جانبه کشور محسوب می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا