کشف راز شاهکار رامبراند

نقاشی مرد نظامی رامبراند شاهکار رمزآلودی است که 380 سال قدمت دارد. دانشمندان توانسته اند با فناوری اشعه ایکس در کلاه پردار موجود در این نقاشی مرد بسیار جوان تری را کشف کنند.

دانشمندان ابتدا با اسکن این تصویر در سال 1968 متوجه این شکل مخفی شده بودند. اما در آن زمان، تکنولوژی به حدی پیشرفت نکرده بود که بتوان به طور کامل چهره و لباس این مرد جوان را دید. طرحی که در آن سال ها از چهره این مرد وجود داشت تنها یک ایده اجمالی بود. در طول چند سال گذشته، تیم تحقیقاتی موسسه گتی (Getty) با استفاده از تکنولوژی امواج فلورسنت ماکرو ایکس به بازبینی این شاهکار نقاشی پرداختند. محققان با استفاده از این تکنولوژی، ترکیبات شیمیایی این نقاشی را در رزولوشنی بالاتر اسکن کرده و عناصر خاصی را با رنگ های خاصی مطابقت دادند. برای مثال سرب، مس و جیوه به ترتیب با رنگ های سفید، آبی و قرمز مرتبط بود.

لازم به ذکر است که محققان تلاش بسیار زیادی برای انجام صحیح این کار داشته اند و تمامی این آزمایش ها بدون حتی کوچک ترین صدمه به نقاشی انجام شد.

تصویر حاضر،  بهترین بازسازی از این مرد جوان موجود در پس زمینه این نقاشی است. این مرد جوان دارای موهای قهوه ای رنگ و یقه و ردای زیتونی است و با زاویه 180 درجه نسبت به پیرمرد موجود در عکس قرار گرفته است. بر اساس گفته آن وولت (Anne Woollet) ، متصدی موزه گتی، این مرد جوان احتمالا یکی از چهره پردازی های اولیه رامبراندبوده است که بعد ها نقاشی اصلی او بر روی همان بوم کشیده شده است زیرا رامبراندنقاشی بود که از بوم های چوبی خود بارها و بارها استفاده می کرد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا