رویدادهای آموزشی – تجربی، فضای کارآفرینی علوم انسانی را ارتقا می دهد

استارتاپ ویکند یک رویداد آموزشی- تجربی (Experiental Education) در سراسر دنیاست که در ۳ روز متوالی (در انتهای هفته) برگزار می شود. در این برنامه شرکت کنندگان پرانگیزه ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، بازاریاب ها و طراحان گرافیک گرد هم می آیند تا طی ۵۴ ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده ای را اجرا کند. 
این برنامه جهانی تا به حال بیش از یک هزار بار در بیش از ۴۸۰ شهر دنیا بر گزار شده و شبکه پهناوری از مشتاقان کارآفرینی را پدید آورده است. در استارتاپ ویکند ایده های زیادی مطرح می شوند اما آنچه در این برنامه اهمیت فراوان دارد فقط اجراست .
در این برنامه شرکت کنندگان (کمتر ۱۰۰ نفر در ۱۰ تیم) همگی در یک فضای مشترک قرار می گیرند و با کمک مربیان خبره که از میان کارآفرینان موفق انتخاب می شوند، ایده ها را به کسب و کار تبدیل می نمایند. در پایان برنامه تیم ها پروژه های خود را به هیاتی از داوران که از میان جامعه سرمایه گذار و اساتید دانشگاهی و کارآفرینان هستند، ارایه می نمایند.
به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سیدمحمدحسین سجادی نیری افزود: یکی از فعالیت هایی که در هر کدام از حوزه های ستاد نرم و هویت ساز باید اتفاق بیافتد، ایجاد و ترویج فضای کارآفرینی است. نیروهای مستعد، دانش آموختگان و دانشجویان دانشگاه ها باید این فرصت را داشته باشند که در حوزه ای که تحصیل کرده اند کارآفرین شده و یا جذب مجموعه هایی شوند که کارآفرینان آنجا را اداره می کنند.
دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی ادامه داد: بنابراین نیاز است حوزه نرم و هویت ساز استارتاپ هایی را در کشور شکل دهد و این استارتاپ ها باعث ترویج فضای کارآفرینی در حوزه های علوم انسانی و صنایع فرهنگی شوند. در همین زمینه، یکی از فعالیت هایی که ستاد پیگیری می کند، راه اندازی استارتاپ ویکندهایی است که موضوع محوری آن موضوعات مرتبط با موضوعات ستاد نرم و هویت ساز است.
وی نخستین قدم این حوزه را استارتاپ ویکند گردشگری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر مشغول مذاکره هستیم تا استارتاپ ویکندهای دیگری در حوزه های صنایع فرهنگی راه اندازی شود.
وی با بیان اینکه دیگر موضوعاتی که در استارتاپ ویکندهای نرم و هویت ساز می تواند مورد توجه قرار گیرد ،گفت: خط و زبان فارسی، صنایع دستی از جمله فرش و گلیم، صنایع دستی مبتنی بر شیشه، میناکاری، قلم زنی می توانند به صورت مستقل و برخی به صورت مجتمع استارتاپ ویکندهایی را مختص به خود داشته باشند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا