گوشت بره در تیوب های غذایی فضانوردان

به گزارش مهر، مرکز نمایشگاه های روسیه در مسکو تا روز گذشته غذاهایی را به بازدیدکنندگان عمومی می فروخت که از حیث بسته بندی چیزی متفاوت از غذاهای بسته بندی شده رایج است: غذاهایی فشرده شده در تیوب هایی به شکل خمیردندان!

این تیوب ها در 11 مدل مختلف و حاوی مواد غذایی متفاوت ارایه شده است که نشان می دهد آژانس فضانوردی روسیه به ذائقه متنوع فضانوردان در سفرهای فضایی توجه ویژه ای دارد.

از نکات جالب توجه این تیوب های غذایی می توان به غذاهای خاص موجود در آنها اشاره کرده، غذاهایی نظیر گوشت بره و سبزیجات، دسر پنیر و پوره زردآلو و سیب.

غذا فضا

هر یک از این تیوب ها به قیمتی درحدود 4.5 دلار به فروش رسیدند. این غذاها در مراکز ویژه تولید و بسته بندی مواد غذایی ویژه فضانوردان روسی ساکنان ایستگاه فضایی بین المللی آماده می شوند.

به گفته مقامات روسی، این غذاها بدون بهره گیری از مواد اولیه اصلاح شده ژنتیکی تولید شده و تولید کنندگان آنها این اطمینان خاطر را می دهند که غذاهای تیوبی با استفاده از مواد اولیه تازه و طبیعی و طی فرآیندهای کاملا برنامه ریزی شده آماده طبخ می شوند.

از دهه 1960 میلادی و همزمان با اوج گیری برنامه های فضایی روسیه و آمریکا، تهیه و تولید غذاهایی که قابلیت استفاده در جاذبه صفر را داشته باشد مورد توجه دانشمندان قرار داشته و طی نیم قرن گذشته نیز پیشرفت های چشمگیری در این عرصه صورت گرفته است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا