کنفرانس سیستم‌های ماهواره‌ای و بی‌سیم برگزار شد

طراحی آنتن، مدولاسیون و برنامه‌نویسی، مدلسازی کانال برای ارتباطات بی‌سیم یا ماهواره‌ای، پیشرفت‌ها در پردازش سیگنال برای ارتباطات ماهواره‌ای، روش‌های تشخیص تداخل، مدیریت منابع رادیویی، نانوماهواره‌ها، امنیت سیستم‌های بی‌سیم و ماهواره‌ای، باند Ka و باندهای فرکانس درحال ظهور، پیش‌بینی وضعیت آب و هوا، نظارت بر محیط زیست، شبکه‌های برق هوشمند مبتنی بر سیستم‌های بی‌سیم یا ماهواره‌ای، بخشی از محورهای این کنفرانس را تشکیل می‌دادند.

در این کنفرانس اساتید، پژوهشگران، محققان برجسته‌ای از دانشگاه‌های شفیلد، منچستر، ادینبورگ، یورک، ساوث ولز، کمبریج و بردفورد انگلیس، موسسه هاینریش هرتس و مرکز هوافضای DLR آلمان، دانشگاه تگزاس در سن آنتونیو، دانشگاه‌های سیه نا و جنوآ ایتالیا، آزمایشگاه‌های ابداعات TCS و موسسه فناوری مدرس هند، دانشگاه بارسلونا اسپانیا، دانشگاه آیزو ژاپن، مرکز MARINTEK نروژ، دانشگاه تولوز و مرکز CLS فرانسه، دفتر آژانس فضایی اروپا (ESA) در هلند، حضور داشتند.

دکتر دیوید کویل پیلای از موسسه فناوری مدرس، دکتر ساستری کوتا از آمریکا، دکتر جورج الفتراکیس از دانشگاه شفیلد، دکتر بامیدل ادبیسی از دانشگاه منچستر و دکتر آریستیدس کیپراکیس از دانشگاه ادینبورگ، سخنرانان اصلی کنفرانس WiSATS2015 را تشکیل می دادند.

در کنار برگزاری کنفرانس اصلی، دو کارگاه آموزشی نیز برگزار شدند. محور اصلی کارگاه آموزشی نخست، برنامه‌های کاربردی در شبکه هوشمند (CASG2015)، استفاده از فناوری‌های ارتباطی درون شبکه برق برای نظارت و کنترل هوشمند بود؛ در این کارگاه 6 مقاله و 2 سخنرانی ارائه شدند.

کارگاه آموزشی دوم، نسل بعدی سیستم‌های ماهواره‌ای پهنای باند (BSS2015) بود؛ محور اصلی این کارگاه بر استفاده از سیستم‌های ماهواره‌ای برای فراهم کردن نسل بعدی سرویس‌های پهنای باند متمرکز بود که 6 مقاله نیز در این بخش ارائه شدند.

براساس انتخاب یک هیئت داوران، دو مقاله ذیل به طور مشترک حائز رتبه‌ برتر شدند:

جایزه بهترین مقاله:

"Implementation of DVB-S2X Super-Frame Format 4 for Wideband Transmission"

 

"Elastic Call Admission Control using Fuzzy Logic in Virtualized Cloud Radio Base Stations"

 

  • خلاصه سخنرانی دکتر دیوید کویل پیلای از موسسه فناوری مدرس هند

سیستم‌های سلولی نسل پنجم – پارادایم‌ها و فرصت‌های جدید: روند رشد سیستم‌های بی‌سیم و سلولی در طول سه دهه گذشته شگفت‌انگیز بوده‌اند. تلفن‌های همراه با قیمت‌های مناسب به یک محصول پرفروش در بازار تبدیل شده‌اند. در این بین، فناوری سلولی به محرکی برای توسعه فناوری و نوآوری در تمام زمینه‌ها از جمله سیستم‌های بی‌سیم، صفحه نمایش، باتری، برنامه‌های نرم‌افزاری تلفن همراه هوشمند تبدیل شده است.

باتوجه به رشد چشمگیر در تعداد دستگاه‌ها و نرخ داده‌ها، نیاز به پارادایم درحال ظهور نسل پنجم (5G) احساس می‌شود. توانایی نسل پنجم برای ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات از پخش فایل‌های ویدئویی اچ دی (HD) تا ترافیک پایین ناشی از تعداد زیاد دستگاه‌ها در حوزه اینترنت اشیاء (IoT) قابل توجه است.

 

  • خلاصه سخنرانی دکتر ساستری کوتا از موسسه SoHum Consultants آمریکا

شبکه‌های ماهواره‌ای – سیر تکاملی و آینده: ارتباطات ماهواره‌ای نقش مهمی در حوزه‌های نظامی و تجاری ایفا می‌کنند. شبکه‌های ماهواره‌ای در شرایط اضطراری و بروز بلایای طبیعی، پوشش رادیو- تلویزیونی و دیجیتالی، بخش بهداشت و سلامت، تحت پوشش قرار دادن مناطق روستایی و شهری کاربرد فراوانی دارند. قصد داریم در این نشست، سیر تکاملی شبکه‌های ماهواره‌ای، توسعه این شبکه‌ها برای ارائه خدمات ثابت و همراه، خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)، سیستم‌های باند Ka، سیستم‌های ماهواره‌ای متحرک (MMS) را مورد بررسی قرار دهیم.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا