جایگاه علمی ما را علوم پایه مطرح می‎کند

محمدحسن بیاتانی بیان کرد: متاسفانه فاصله علمی بین معلمان علوم و فیزیک ما با اساتید آموزشی دنیا زیاد بوده و این به خاطر استاندارد نبودن آموزش‎های ماست.

وی اضافه کرد: دانش‎آموز محفوظاتی را فرامی‎گیرد و همان را امتحان می‎دهد که این دلیل بر فهم کامل مطلب نیست؛ متاسفانه آزمایشگاه تنها اسمی است که روی کتاب‎ها نوشته شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: این به خاطر محدود کردن زمان تدریس در هفته بوده که حال به سه، چهار ساعت رسیده است. تقریباً 50 درصد وقت علوم تجربی کم شده که ما مراتب اعتراض خود را بیان کردیم.

بیاتانی با بیان اینکه جایگاه علمی ما را در جهان علوم پایه بخصوص فیزیک مطرح می‎کند، ادامه داد: افراد باید با انرژی و پویا سر کلاس درس حاضر شوند اما این گونه نیست و توان برگزاری کلاس‎های خصوصی را ندارد. برای همین باید از نظر مالی تامین شود تا بتواند به نحو احسن کار کند.

رئیس اتحادیه انجمن‎های علمی معلمان فیزیک کشور با بیان اینکه برنامه‎ریزی‎های ما باید این موضوع را مدیریت کنند، افزود: یکی از دلایلی که سران 1 5 را به پای میز مذاکره با ایران کشاند پیشرفت ما در فیزیک هسته‎ای بود. در علوم دیگر نیز اگر پیشرفت کنیم می‎توانیم حرف اول را در جهان بزنیم.

وی تصریح کرد: جان کری یکی از طولانی‎ترین سفرهای خارجی خود را را در نشست 1 5 داشت و بیشتر از 20 روز مجبور شد در این مذاکرات شرکت کند؛ این اجبار را دانش ما ایجاد کرد.

بیاتانی اظهار کرد: دانش ما اگر با برنامه‎ریزی و مدیریت صحیح پیگیری شود قطعاً به حد بالایی خواهیم رسید.

رئیس اتحادیه انجمن‎های علمی معلمان فیزیک کشور خاطرنشان کرد: همچنین دانش‎آموزان ما در المپیادها موفق می‎شوند اما شرایط جذبشان در کشور محدود است و کشورهای دیگر آنها را به طرف خود می‎کشند.

وی یادآور شد: فرد عمری را در کشور ما درس می‎خواند و بعد کشورهای دیگر با جاذبه‎های مصنوعی آنها را به طرف خود می‎کشانند و در این میان ما ضرر می‎کنیم. اگر در کشور ما نیز جاذبه وجود داشته باشد می‎توانیم تحصیل‎کرده‎های خود را مدیریت کنیم. نباید هزینه‎هایی که برای دانش‎آموزان می‎شود به هدر رود.

به گزارش ایسنا , بیاتانی با اشاره به نبود ساعت آزمایشگاه و تجهیزات محدود آن بیان کرد: دبیران به علت کمبود زمان تنها تئوری مطالب را تدریس می‎کند که دانش‎آموز بهره زیادی از آن نمی‎برد. دانش‎آموزان تا خود فکر نکنند و تجربه به دست نیاورند نمی‎توانند چیز زیادی یاد بگیرند. مسئولین باید برای این مسائل فکری اساسی بکنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا