تولید انبوه هفت دستاورد جدید در حوزه لیزر پزشکی

قائم مقام مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران از دریافت مجوز برای تولید انبوه هفت دستاورد جدید در حوزه لیزر پزشکی خبر داد و گفت:استاندارد بودن این دستگاه ها از سوی اداره کل تجهیزات پزشکی تایید شده و شرکت های دانش بنیان اقدام به تولید انبوه آنها خواهند کرد.

«محمدصادق ذبیحی» روز شنبه درگفت وگو با  ایرنا افزود: این هفت دستاورد جدید شامل دستگاه های لیزر جراحی پروستات، سنگ شکن کلیه، بافت سخت دندان، بافت نرم دندان، جراحی سطحی پوست، زیبای پوست و لیزر تراپی هستند که با همت و تلاش محققان ایرانی طراحی و ساخته شده اند.

وی گفت:این دستگاه ها در اختیار مجموعه هایی نظیر مراکز درمانی و بیمارستان ها قرار خواهند گرفت تا خدمات بهتری به بیماران ارایه کنند.
ذبیحی با اشاره به اینکه اغلب قطعات این دستگاه ها با بهره گیری از علم و دانش محققان ایرانی بومی شده اند، بیان کرد:هفت دستگاه لیزر در حوزه پزشکی با نوع خارجی خود قابل رقابت بوده و با قیمت پایین تری به بازار عرضه می شود.

** تلاش برای تولید دستگاه های لیزر فیبر با توان بالا

قائم مقام مرکز ملی علوم وفنون لیزر ایران به تولید دستگاه لیزر فیبر 6 کیلووات اشاره کرد و گفت: محققان و پژوهشگران ایرانی مشغول فعالیت برای تولید لیزرها با توان بالاتر هستند.وی اظهار کرد: تحقیقات در این زمینه متوقف نخواهد شد و محققان جوان ایرانی در تلاش هستند تا با طراحی و ساخت دستگاه های لیزر جدید به ویژه لیزرهای با توان بالا افتخاری دیگری برای کشور بیافرینند.

ذبیحی همچنین از آمادگی کشور برای صادرات لیزرهای ساخت داخل خبر داد و گفت: در این راستا در دو نمایشگاه بین المللی حضور یافتیم تا با نشان دادن توانمندی های محققان ایرانی زمینه را برای ورود این دستگاه ها به بازار جهانی فراهم کنیم

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا