رکورد جدید طی مسیر با یک بار شارژ خودروی برقی

شرکت خودروسازی تسلا یکی از برترین شرکت های جهان در زمینه تولید خودروهای برقی محسوب می شود. این شرکت با ساخت چندین مدل از خودروهای الکتریکی به شدت دنیای این دست از وسایل نقلیه را بهبود بخشیده است. یکی از مزایای خودروهای تولید شده توسط این شرکت به مصرف مناسب آنها و میزان طی مسافت با یک بار شارژ باتری بازمی گردد ولی به نظر می رسد که حتی این میزان را نیز می توان بهبود داد.

دو فرد علاقه مند به خودرو به تازگی در یک اقدام بسیار جالب، با دست کاری خودروی برقی تسلای مدل S، موفق شدند تا کاربری این خودرو را به شدت بهبود بخشند. این دو فرد که دانش مناسبی درباره خودروهای الکتریکی در دست دارند، ژورن نایلند (Bjorn Nyland) و مورگان تورولت (Morgan Tørvolt) نام دارند.

این دو نفر با بررسی ساختار خودروی خود به محاسبات ویژه ای دست زدند و در نهایت موفق به یافتن فرمول بهینه سازی مصرف تسلای مدل S شدند. برای انجام آزمایش نیز این دو نفر در خودروی خود به مدت 18 ساعت و 40 دقیقه به رانندگی پرداختند و در طول این مدت، سرعت آنها برابر با 24.2 مایل بر ساعت یا 38.72 کیلومتر در ساعت بود.

در پایان این مسافت طولانی سرانجام باتری خودروی این دو نفر کاملا خالی شد بود ولی در عمل رکورد بسیار چشمگیر 452 مایل یا 724.5 کیلومتر مسافت طی شده با یک بار شارژ باتری به جای ماند. این رکورد جدید نشان داد که قابلیت خودروهای برقی به مراتب بالاتر از چیزی که در حال حاضر به آن دست پیدا کرده ایم خواهد بود.

شایان ذکر است که این دو نفر برای ثبت این رکورد، چند اقدام ناموفق نیز در کارنامه خود داشتند ولی به تلاش ادامه داده و در نهایت نیز شرکت تسلا برای قدردانی از آنها، یک عدد خودروی تسلا مدل S خود را به صورت رایگان به آنها هدیه داد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا