85 درصد جانوران کشور را حشرات تشکیل می دهند

عزیز خرازی پاکدل روز شنبه در نخستین کنگره بین المللی حشره شناسی ایران افزود: یک میلیون و 32 هزار گونه حشره در دنیا وجود دارد که از نظر تعداد، زاد و ولد برخی از گونه ها تصاعدی است از این رو حجم بسیار زیادی را به خود اختصاص می دهند.
وی تاکید کرد: زاد و ولد برخی از حشرات اعجاب انگیز است و برخی از آنها نیز در تمام طبیعت و هر محیط زنده ای زیست می کنند.
رییس کنگره بین المللی حشره شناسی ایران افزود: حشرات در تمام طبیعت به جز دریاها وجود دارند زیرا تحمل آب شور را ندارند.
خرازی پاکدل ادامه داد: از این رو حشرات در بخش کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، بهداشت، دامپزشکی و صنعت وجود دارند از این رو مطالعه و توجه به آنها از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی تاکید کرد: بیشتر حشرات مفید و سودآور هستند و در بسیاری مواقع حضورشان الزامی است اگر این حشرات در باغات وجود نداشته باشند قطعات محصولی هم نخواهیم داشت.
وی به حشرات گیاهخوار به عنوان آفت در برخی باغات و مزارع اشاره کرد و گفت: تراکم جمعیتی بالای حشرات گیاهخوار موجب ضرر و زیان به محصولات می شود که باید با یک راهبرد فراگیر و علمی در تمام زمینه های کشاورزی هم تنوع زیستی را حفظ کنیم و هم تولیدات را افزایش دهیم.
خرازی پاکدل اظهار کرد: اگر نحوه برخورد و زیستن با حشرات را ندانیم آنها در قالب آفات ظاهر می شوند و به مرور در برابر سموم شیمیایی مسلح خواهند شد بنابراین کنترل آفات باید با مدیریت صحیح انجام شود.
به گزارش ایرنا، رییس انجمن حشره شناسی ایران تاکید کرد: فراهم شدن زمینه های همکاری سازمان های مربوطه از نظر تحقیقات، آموزش و اجرا از ارکان مهم مقابله با آفات و نحوه برخورد با حشرات است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا