جدی گرفتن مواد غذایی متناسب با گروه خونی

مرتضی صفوی متخصص تغذیه و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران،گفت: سه سال اخیر در زمینه ارتباطات گروه‌های خونی مختلف با تغذیه مطالعه‌هایی صورت گرفته است که هر گروه خونی یک ویژگی منحصر به فردی در رابطه با تغذیه دارد.

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید گروه‌های خونی به چند گروه تقسیم شده است که عبارت‌اند از: A,B,AB,O است.
وی گفت: گروه خونی A، غلات و برنج محدود را مصرف کنند و چای سبز، کدو حلوایی، هویج و اسفناج بیشتر مصرف کنند.
 
صفوی ادامه داد: در گروه خونی B گوشت بره و گوسفند، موز، چای، روغن زیتون مناسب است و میگو، بستنی و میوه زیتون برای این گروه نامناسب است همچنین از ذرت، گندم، کنجد پرهیز کنند.
 
وی ادامه داد: گروه خونی AB، ماهی‌های ریز، پنیر کم چرب، عدسی، برنج، روغن زیتون مصرف کنند و از خوردن گوشت مرغ،‌ موز، نخود، زیتون سیاه، آب پرتقال و سس گوجه فرنگی پرهیز کنند.
صفوی بیان کرد: این گروه صبحانه خود را کامل و عمدتا از مواد پروتئینی مثل تخم مرغ استفاده کنند و از خوردن قهوه اجتناب کنند.
 
وی ادامه داد: در گروه خونی O، افراد باید به صورت منظم از ماهی پرچرب آب‌های شیرین، کمی گوشت کم چرب، استفاده کنند و البته از مواد لبنیاتی زیاد استفاده نشود.
وی در پایان گفت: البته در گروه خونیO سیر، فلفل، اسفناج و نوشیدن چای مناسب است که این افراد باید طوری رژیم داشته باشند که تمام ویتامین‌ها از طریقی به بدن خود برسد.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا