نخستین کنگره بین المللی حشره شناسی آغاز شد

 دبیر علمی همایش در مراسم افتتاحیه گفت:این کنگره با هدف گردهمایی و تبادل اطلاعات به دست آمده در مورد حشرات از دانشگاه ها و مراکز پژوهشی داخلی و خارجی برگزار می شود. شهاب منظری گفت:مقالاتی از کشورهای آمریکا،روسیه انگلیس،فرانسه، آلمان، اسپانیا، بلژیک،لهستان،کره جنوبی،ترکیه، ژاپن هند و تونس به دبیرخانه همایش ارسال شده و پژوهشگرانی از کشورهای آمریکا و تونس در این کنگره حضور دارند.

وی ادامه داد:انجمن حشره شناسی ایران با همکاری موسسه تحقیقات گیاه پزشکی این کنگره را برگزار کرده است و برگزاری آن در جمع آوری و تبادل اطلاعات میان متخصصان داخلی و خارجی در مورد حشرات تاثیر به سزایی خواهد داشت.
منظری افزود:ایران دارای تنوع گونه ای حشرات بسیاری است و حدود 2500 گونه حشره در کشور شناخته شده است که از این تعداد حدود 4 میلیون نمونه در موزه حشره شناسی کشور به نمایش گذاشته شده است.
بسیاری از حشرات در از بین بردن انواع آفات نقش به سزایی دارند و قطعا استفاده صحیح از آنها تا حد زیادی مصرف سموم شیمیایی در مقابله با آفات را کاهش خواهد داد.
وی ادامه داد:سمپوزیوم تخصصی سیستماتیک، تکامل و تنوع زیستی حشرات، فیزیولوژی و بیوشیمی حشرات و توکسیکولوژی، حشره شناسی پزشکی، دامپزشکی، شهری و صنعتی و اکوسیستم های حشرات – گیاهان محورهای این همایش است.
ارایه نتایج و یافته های جدید در زمینه حشره شناسی و علوم وابسته، برگزاری مراسم اهدای جوایز به دانشجویان برتر حشره شناسی و علوم وابسته و برگزاری مجمع عمومی سالانه انجمن حشره شناسی ایران از برنامه های این همایش سه روزه است.
منظری گفت:بعد از اعلام فراخوان حدود 418 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این تعداد 296 مقاله برای ارایه در همایش پذیرفته شده که از این تعداد مقاله 8 درصد خارجی بوده است.همچنین 35 مقاله به صورت شفاهی و 261 به صورت پوستر در این کنگره ارائه می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا