نتایج یک پژوهش: مواد شیمیایی کارواش‌ها برای کارگران خطرناک است

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتد پرس، مراکز کنترل بیماری آمریکا اخیرا این گزارش را بر اساس پژوهش وزارت کار و صنایع واشنگتن منتشر کرده است.

پژوهش مذکور که به بررسی گزارش جبران خسارت کارگران از سال 2001 تا 2013 پرداخته، نشان داد 48 کارگر توسط محصولات حاوی ماده شیمیایی اسید هیدروفلوریک در کارواش‌ها سوخته بودند. همچنین یک کارگر نیز در اثر خوردن این ماده فوت کرده بود.

گزارش وزارت کار و صنایع آمریکا نشان داد که قرار گرفتن در معرض اسید هیدروفلوریک باعث سوختگی شیمیایی خورنده و مسمومیت سیستماتیک کشنده بالقوه می‌شود.

این گزارش همچنین بیان کرد که بیشتر کارگران آسیب‌دیده شامل کارگران کارواش‌ها، کارکنان بخش‌های شستشوی کامیون یا رانندگان کامیون‌ها بوده‌اند. میانگین سن آسیب‌دیدگان نیز 29 سال و سه تن از آن‌ها زن بودند.

اسید هیدروفلوریک برای براق کردن آلومینیوم و پاک کردن دوده و کثیفی جاده استفاده می‌شود. به گزارش آسوشیتد پرس، کارگران در زمان کار با این ماده شیمیایی معمولا با سوختگی در سر، چشم‌ها یا دست‌ها مواجه می‌شوند. هفت نفر از 48 کارگر آسیب‌دیده در بیمارستان بستری شدند که از میان آن‌ها، سه نفر دچار سوختگی درجه سه شده بودند. دو کارگر نیز نیاز به عمل جراحی داشتند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا