سقوط عمدی هواپیمای ناسا با اهداف تحقیقاتی

یکی از مشکلاتی که در چند سال اخیر به شدت برای اذهان عمومی نگران کننده بوده است را می توان غیب شدن ناگهانی هواپیماها و عدم توانایی در یافتن آنها دانست. حال سازمان ناسا به فکر یافتن راهکاری برای بهبود شرایط یافتن هواپیماهای سقوط کرده افتاده است و در همین راستا نیز آزمایش های ویژه ای را برای این امر ترتیب داده است.

ناسا به منظور تست ELT های استفاده شده توسط تیم های جستجو و نجات تصادفی را شبیه سازی کرده است. در این آزمایش هواپیمای سسنا 172 متعلق به سال 1974 از ارتفاع 100 فوتی  (30 متری) به زمین بر خورد کرده است. ELT های نصب شده در هواپیماهای تجاری و سیستم حمل و نقل هوایی باید در شرایط اضطراری مانند آتش سوزی، لرزش بیش از حد و ضربه های شدید نیز کار کند.

ELT که بعد از یک تصادف عظیم همچنان سالم باقی می ماند می تواند سیگنال هایی را به ماهواره های موجود در مدار ارسال کند. این ماهواره ها اطلاعات لازم را برای تیم جستجو و نجات زمین فراهم می کنند.  هواپیمای سسنا 172 استفاده شده در این آزمایش مجهز به پنج ELT و همچنین دوربین و سنسور هایی بود شامل که اطلاعات لازم برای ارتقا سیستم ELT بودند.این تصادف در وب سایت ناسا به صورت زنده پخش شد.

شایان ذکر است که سیستم ELT در حقیقت یک ساختار ارسال امواج درخواست امداد است که در شرایط اضطراری می بایست فعال شده و به مراکز امدادی اجازه یافتن محل سقوط هواپیما را بدهد. به همین دلیل نیز عملکرد درست این سیستم در هواپیماها می تواند بخش عمده ای از فرایند یافته شدن هواپیمای سقوط کرده را ساده سازد.