تغییر در زمان بندی ماموریت فضاپیمای سرنشین دار سویوز

روز گذشته سخنگوی آژانس فضائی روسیه در بیانیه ای رسمی اعلام کرد که فضاپیمای سرنشین دار Soyuz TMA-18M ، در ابتدای ماه آینده میلادی به ایستگاه فضائی بین المللی اعزام خواهد شد . وی در این بیانیه تاکید کرد که بر خلاف آن چه که پیش از این اعلام شده بود ، ماموریت فوق الذکر یک ماموریت سریع نبوده و در شش ساعت به پایان نخواهد رسید ÷بلکه این فضاپیما ماموریت خود را طی دو روز انجام داده و افراد جدیدی را به ایستگاه بین المللی فضائی منتقل خواهد کرد .  در این بیانیه تصریح شده است : " برنامه ریزی ماموریت  فضاپیمای سرنشین دار Soyuz TMA-18M برای اعزام از پایگاه فضائی بایکونور Baikonur space site انجام شده است و این عملیات در تاریخ دوم سپتامبر ( برابر با یازده شهریور ) آغاز شده و فضاپیما و سرنشینان آن پس از دو روز به ایستگاه بین المللی فضائی خواهند رسید . "

در همین راستا آلکساندر ایوانف Aleksandr Ivanov مدیر اجرائی آژانس فضائی روسیه در توضیح تغییر برنامه زمان بندی ماموریت فوق اعلام کرد : " روش انتخاب شده فوق ، بسیار امن تر و قابل اعتماد تر است . به این ترتیب  عملیات پهلوگیری فضاپیما به ایستگاه بین المللی فضائی در روز چهارم سپتامبر ( برابر با سیزدهم شهریور ) انجام خواهد شد . "

لازم به ذکر است که ایستگاه بین المللی فضائی در تاریخ بیست و ششم جولای ( برابر با چهارم مرداد ماه ) برای گریز از خطر برخورد با یک زباله فضائی بزرگ ، مجبور به تغییر موقعیت و جا به جائی شد . در این عملیات ، ایستگاه فضائی بین المللی به ارتفاع بالاتری در مدار زمین منتقل شد که این موضوع سبب ایجاد تغییر در محاسبات اعزام فضاپیما و تطبیق آن به منظور اجرای مانور پهلوگیری به ایستگاه شده است .

در خاتمه لازم به توضیح است که این فضاپیما قرار است سه فضانورد جدید را به ایستگاه بین المللی فضائی منتقل کند . این افراد عبارتند از سرگئی وولکوف Sergey Volkov فضانورد اهل روسیه ، آندریاس موگنسن Andreas Mogensen فضانورد اعزامی از آژانس فضائی اتحادیه اروپا و آیدین آیمبتوف Aidyn Aimbetov فضانورد قزاقزستانی .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا