درمان سرطان با کمک سلول رگ های خونی تومور

محققان و پژوهشگران سوئدی در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند که سلول های رگ های خونی تومور در رشد سلول های سرطانی موجود در بدن اثر گذاشته و مانع از پیشرفت و رشد تومورهای بدخیم می شوند .

پژوهشگران موسسه کارولینسکا (Karolinska Institutet) در یک مصاحبه مطبوعاتی در رابطه با این تحقیقات جدید توضیح می دهند ، سلول هایی در رگ های خونی وجود دارند که با روشی خاص که منحصر به این سلول ها است با سلول های سرطانی مبارزه کرده و از پیشرفت و رشد تومورهای بدخیم در بدن جلوگیری می کنند .

گویلیم گنوو (Guillem Genove) یکی از محققان این تیم پژوهشی در رابطه با ارتباط سیستم ایمنی بدن و سلول های سرطانی می گوید : « اثر متقابلی بین پریسیت تومور (tumor pericytes) ، سلول های بدخیم و سیستم ایمنی بدن وجود دارد که می تواند در روش های درمانی شخصی و فردی موثر بوده و عاملی کمک کننده محسوب شود . »

لازم به توضیح است که پریسیت تومور (tumor pericytes) سلول هایی هستند که بخشی از رگ های خونی تومور ها را تشکیل می دهند .

در مواردی که تومورها از درمان هایی که توسط سلول های کشنده T انجام می شود ؛ می گریزند، اغلب روش های درمانی بر پایه پادتن و سیستم ایمنی بدن می تواند برای از بین رفتن سلول های سرطانی مورد استفاده قرار گیرد و موثر واقع شود. این تحقیقات جدید نشان می دهد که ارتباط مستقیمی بین تعداد کم پریسیت های تومور و حضور بالای سلول های سرکوبگر مکانسیم ضد سرطان بدن وجود دارد .

در سال های اخیر روش های درمانی سرطان که موجب تقویت واکنش فردی بدن به سرطان می شود ، از موفقیت های قابل توجهی در تشخیص بیماری همچون ملانومای بدخیم (تومور بدخیم پوست) برخوردار بوده است .

در خاتمه لازم به ذکر است که این پژوهش ها و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله موسسه ملی سرطان (National Cancer Institute) به چاپ رسیده و در دسترس پژوهشگران است . جهت مشاهده متن کامل این مقاله ، اینجا را کلیک کنید . 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا