کشف هواپیمای جنگ جهانی دوم با کمک خشکسالی

پدیده گرمایش جهانی و افزایش دما که در بسیاری از نقاط دنیا سبب بروز خشکسالی شده است ، تا کنون سبب از بین رفتن و خشک شدن دریاچه ها ، رودها و منابع آبی متعددی شده و این موضوع تاثیراتی نا خوشایند بر محیط زیست ، کشاورزی و طبیعت این مناطق خواهد داشت . اما موضوعی که در این میان قابل توجه است ، وجود آثار و شواهد متعددی از فعالیت های انسانی در بستر این دریاچه ها و منابع آبی است که تا کنون پوشیده مانده و کسی از آن ها خبر نداشته است . اخیرا در پی خشک شدن یک دریاچه در منطقه کامیون KAMION از کشور لهستان ، بقایای یک هواپیمای مربوط به ارتش شوروی که در طی جنگ جهانی دوم سقوط کرده بود ؛ پیدا شد . مطالعات انجام شده روی این هواپیما نشان می دهد که هنوز بقایای جسد خلبان این هواپیما در داخل کابین قرار داشته و هواپیمای فوق الذکر در آغاز جنگ جهانی دوم ، توسط توپخانه آلمانی ها مورد حمله قرار گرفته و در این محل سقوط کرده است .

در همین رابطه زدزیسلاو لژینسکی Zdzislaw Leszczynski مدیر موزه رودخانه  ویستولا Museum of the River Vistula در گفتگو با رادیو لهستان اعلام کرد : " ما در حال انجام مطالعه و بررسی های بیشتری در این زمینه هستیم . در حال حاضر هدف ما کشف سیستم ناوبری و پنل های کنترل هواپیما ، موتور ، چرخ ها و سیستم رادیوی آن است که به خوبی باقی مانده است . "

شایان ذکر است که لاشه این هواپیما در پی موج شدید گرمای اخیر در کشور لهستان که همراه با کاهش بسیار زیاد میزان بارندگی بود در دریاچه بزورا Bzura Lake کشف شد . این شرایط سبب شد که سطح آب دریاچه فوق پایین آمده و در نهایت خشک شود . به این ترتیب لاشه این هواپیمای قدیمی در بین رسوبات بستر دریاچه کشف شد . لازم به توضیح است که تلاش های کارشناسان برای شناسائی نوع و مدل این هواپیما تا کنون به نتیجه ای نرسیده و لژینسکی در این رابطه اعلام کرد : " بدنه هواپیما در طی این مدت زمان طولانی ؛ دچار پیچ خوردگی و انحنا شده است . به همین دلیل در حال حاضر امکان تعیین مدل و نوع این هواپیما وجود ندارد . "  

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا