امکان چاپ سه بعدی سازه های عظیم

دو سال قبل شرکتی به نام EPB شروع به ساخت یک شبکه باند پهن فوق سریع کرد که سرعت دانلود و آپلود آن یک گیگابیت بر ثانیه بود. این سرعت دانلود به کاربر این امکان را می دهد که بتواند یک فیلم با کیفیت بالا را تنها در حدود 20 ثانیه دانلود کند. دانلود این فیلم با شرایط پهنای باند فعلی حداقل حدود نیم ساعت طول می کشد.

اما این سرعت بالا برای چه امری به کار می آید؟ این سرعت برای چاپ سه بعدی بسیار مناسب است.این فناوری برای ایجاد طراحی سه بعدی اجسام نیازمند حجم عظیمی از جزئیات است. انجام این امر بر محاسبات ابری متکی است که در آن چندین کامپیوتر برای فراهم کردن قدرت پردازش لازم برای چاپگر خود به یک شبکه متصل می شوند. در این شرایط به شبکه ای نیاز است که کم ترین تاخیر را داشته باشد.

یکی از فواید چاپ سه بعدی برای تولیدات صنعتی این است که به ماشین آلات این امکان را می دهد که برای رفع نقایص خود به مرتبا به روز شوند. یک شبکه پر سرعت با حداقل تاخیر باعث می شود که ماشین آلات درون یک صنعت بدون تاخیر با هم در ارتباط باشند که همین امر اشتباهات و تلفات تولید کننده را به حداقل می رساند.

گراهام بردمیر، یکی از اعضای تیم Gigtank که در این زمینه فعال هستند در این باره بیان کرد: «ماشین آلات می توانند پارامتر های خود را بر روی یک شبکه با تاخیر کم ثبت کنند اما در یاسر روش های تولید ممکن است مجبور باشید تمام قطعه را جدا کرده و از ابتدا آغاز کنید»

حال دانشمندان با کمک این امکان به فکر ساخت دستگاه هایی افتاده اند که می توانند خانه های واقعی و سازه هایی در ابعاد عظیم را به کمک فناوری چاپ سه بعدی چاپ کنند. این امر می تواند  فرایند ساخت و ساز خانه ها را با سرعتی به مراتب بالاتر از چیزی که امروزه انجام می شود به انجام برساند.

شایان ذکر است که هنوز اقدامی در راستای عملیاتی کردن این هدف انجام نشده است ولی به زودی شاهد انجام این پروژه برای ساخت نمونه های اولیه از سازه های عظیم خواهیم بود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا