علوم پایه کلید توسعه علم و فناوری است

به گزارش ایسنا دکتر محمد فرهادی برگزاری مستمر این کنفرانس را در زمره فعالیت های ماندگار و نشانگر عزم و همت والای فرهیختگان کشور دانست.

وی در این پیام تصریح کرد:برای جامعه علمی کشور باعث بسی افتخار است که شاهد برگزاری چهل و ششمین کنفرانس ریاضی هستیم. بی‌شک، چنین تداومی در سایه تلاش متفکران، پژوهشگران و نوآوران عرصه علم و فناوری تحقق یافته و در زمره فعالیت‌های ماندگار و نشانگر عزم و همت والای فرهیختگان کشور است.

فرهادی افزود: نقش علمای ریاضی ایران در پیشرفت این علم و علوم قبل و بعد از اسلام بر کسی پوشیده نیست و نام اندیشمندان بزرگ ایرانی همواره چون نگینی درخشان بر تارک این شاخه تنومند علم درخشیده است.

وزیر علوم ادامه داد: در قرون معاصر و بخصوص در قرن اخیر که کشور های پیشرفته جهان، کلید جریان توسعه علم و فناوری را در توسعه و پیشرفت علوم پایه و خصوصا علم ریاضیات یافته‌اند، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم به این نکته باور دارد که پیشرفت های علمی و صنعتی زمانی محقق می‌شود که پایه های علمی آنها تقویت شده و مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در این بین تقویت نقش انجمن‌های علمی به عنوان موسسه‌های غیردولتی با کمترین هزینه برای دولت و با در اختیار داشتن نیروی متخصص و کارآمد در این انجمن‌ها رویه مناسبی است و با استفاده از این نیروی عظیم می‌توان قدم‌های بزرگی در جهت این مهم برداشت.

فرهادی اضافه کرد: در همین راستا انجمنِ ریاضی ایران با قدمتِ نزدیک به نیم قرن در تداوم، پیوستگی و توسعه ریاضیات کشور با همت بزرگان این رشته نقش آفرینی کرده است و جمعیت زیاد بزرگانی از این مرز و بوم که در خارج از کشور هم این پرچم را زمین ننهاده‌اند و هر روز افتخاری را برای کشور رقم می‌زنند، وظیفه دولتمردان را سنگین‌تر می‌کند.

وی ضمن اعلام حمایت از برنامه‌های انجمن ریاضی، از زحمات و تلاش‌های برگزارکنندگان در دانشگاه یزد و همه ریاضی دانانی که در این کنفرانس گردهم آمده‌اند قدردانی و تاکید کرد: بر این باورم که ارائه دستاوردهای ارزشمند این همایش خواهد توانست بیش از پیش در ارتقای جایگاه ایران در علم ریاضیات و همه علوم که ریاضیات بنیان آنهاست مؤثر خواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا