دانشگاه آزاد هزار میلیارد تومان در حوزه پزشکی هزینه می کند

به گزارش ایرنا، دکتر حمید میرزاده روز سه شنبه در دومین جشنواره علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی (لقمان حکیم) اظهار داشت: امسال در حوزه پزشکی، هزار میلیاردتومان در بودجه های عمرانی و جاری هزینه می کنیم و این روند را در سالهای آینده نیز ادامه خواهیم داد.
وی توسعه علوم پزشکی را یکی از رویکردهای جدی دانشگاه آزاد و در راستای پاسخگویی به نیازهای کشور برشمرد و گفت: اخیرا دریکی از آمارها اعلام شد که کشور به 200 هزار نیروی پرستار نیاز دارد و ما برای آموزش نیروهای مورد نیاز را در 90 واحد دانشگاه آزاد که مجری حوزه های پزشکی هستند از ظرفیت خوبی برخورداریم.
میرزاده ادامه داد: از تعداد 200 هزار دانشجوی رشته های مختلف پزشکی در کشور، 73 هزار نفر در واحدهای دانشگاه آزاد تحصیل می کنند که 40 درصد جمعیت دانشجویان علوم پزشکی کشور را شامل می شوند.
به گفته وی اکنون در دانشگاه آزاد، هفت بیمارستان در دست ساخت و چهار بیمارستان در مرحله تجهیز است که به زودی در خدمت آموزش علوم پزشکی قرار خواهد گرفت.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه امروز در دانشگاه آزاد، بیش از هر زمان، زمینه توسعه رشته های علوم پزشکی فراهم شده است، گفت: اخیرا 200 نفر عضو هیات علمی در حوزه پزشکی جذب شده و هزار نفر نیز ثبت نام کرده اند که در صورت تقویت هرم هیات علمی و با توجه به استانداردها می توانیم رشته های بیشتری نیز داشته باشیم و با اینکار، بار بیشتری در حوزه پزشکی از دوش دولت برداریم.
وی ضمن گرامیداشت هفته دولت، دستاوردهای دولت یازدهم طی دو سال گذشته را ستود و ادامه داد: نشاط سیاسی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از نتایج تلاش دلسوزانه و خالصانه دولت در این مدت است و در زمینه اجتماعی نیز اجرای موفق طرح تحول سلامت، رضایت مردم را به دنبال داشته است.
میرزاده، شناخته شدن حقوق هسته ای ایران در جریان مذاکرات ایران و 1 5 را موجب عزتمندی کشور در عرصه بین المللی عنوان کرد و آن را یکی از دستاوردهای مهم دولت برشمرد.
دومین جشنواره علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محققان، استادان و دانشجویان علوم پزشکی در بیمارستان فرهیختگان برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا