آغاز به کار ماهواره روسی پس از نقص فنی

سینا پرس : سخنگوی مطبوعاتی شرکت خدمات ارتباطی و ماهواره ای در روسیه اعلام کرد ماهواره Express-AM33 متعلق به این کشور که در مدار زمین قرار دارد ، مجددا آغاز به کار کرده است .

در این بیانیه اعلام شده است که ماهواره Express-AM33 که از کار افتاده بود با انجام اقدامات ضروری و لازم از سوی مرکز کنترل ماهواره های سازمان فضائی روسیه ، مجددا آغاز به کار کرده و در راس ساعت 15 روز چهار شنبه  چهارم فوریه برابر با پانزدهم بهمن ، فعالیت خود را از سر گرفته است . در این عملیات کلیه  بخش های ماهواره دوباره به حالت نخست باز گردانده شده است .

این موضوع در حالی عنوان می شود که پیش از این یکی از مدیران ارشد صنایع راکت های فضائی روسیه در گفتگو با خبرگزاری این کشور از قطع شدن فعالیت این ماهواره بنا به دلایل نا معلومی خبر داده بود .

ماهواره Express-AM33 در بهمن ماه سال 2008 میلادی در مدار زمین قرار داده شده و از بهار همان سال نیز فعایت خود را آغاز کرده بود . بر اساس اطلاعات موجود ، این ماهواره ماحصل همکاری چند شرکت مختلف فضائی روسیه از جمله کمپانی Reshetnev ، Information Satellite Systems و شرکت فضائی Thales Alenia Space است که این پروژه را زیر نظر موسسه ماهواره های اطلاعاتی ایالتی روسیه انجام داده بودند .

این ماهواره ، خدمات متعددی از جمله سرویس دهی به تلویزیون های ماهواره ای ، تلفن ، سیستم های ویدئو کنفرانس و انتقال اطلاعات و ماهواره را ارائه می دهد . لازم به ذکر است که ماهواره Express-AM33 بخش های وسیعی از روسیه ، قزاقستان ، بخش های شمالی آسیای مرکزی مغولستان و چین را تحت پوشش خدمات خود قرار می دهد . گفتنی است هنوز کارشناسان دلیل نقص فنی و از کار افتادن این ماهواره را شناسائی نکرده اند و تحقیقات و بررسی های لازم در این مورد در حال پی گیری است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا