سرمایه گذاری بخش خصوصی در استخراج معادن ماه

سینا پرس : پژوهشگران و دانشمندان بر اساس مطالعات و تحقیقات  انجام شده ، اعلام کردند که ماه دارای منابع غنی از مواد معدنی و معادن مختلفی است که در صورت استخراج می توان آن ها را به زمین منتقل کرد . این موضوع و پتانسیل استخراج منابع طبیعی موجود در ماه سبب ایجا رقابت گسترده ای بین شرکت های خصوصی در ایالات متحده امریکا شده است که در صورت تصویب و حمایت دولت و موافقت با انجام این پروژه ها ، آمادگی انجام اکتشافات جدیدی در ماه را داشته تا به این ترتیب منابع و مواد معدنی ماه شناسائی و استخراج شود .

لازم به توضیح است که یکی از مهمترین شرکت هائی که در این حوزه آماده سرمایه گذاری هنگفتی است ، شرکت فضائی Bigelow Aerospace نام دارد .

از سوی دیگر موضوع مورد بحث و بررسی در این مقوله ، عدم وجود قانونی مبنی بر ممنوعیت یا مجاز بودن سفر شرکت های خصوصی به ماه و استخراج و مالکیت معادن آن در قوانین ایالتی آمریکا است که این موضوع سبب ظاهر شدن زمزمه هائی مبنی بر درخواست کمک و صدور مجوز به شرکت های خصوصی و افراد مشتاق به انجام این ماموریت از سوی اداره فدرال هوانوردی آمریکا FAA شده است . برخی از کارشناسان نبود قانون صریح و مشخصی در این زمینه را زمینه ساز بروز مشکلات بعدی دانسته و اعلام کرده اند بهتر است پیش از هر گونه اقدام عملی و تجاری در راستای استخراج منابع معدنی موجود در ماه ، قوانین ایالتی یا بین المللی مشخص و واضحی در این زمینه تصویب و اجرائی شود .

در تصویر ارائه شده که توسط خبرگزاری فرانسه منتشر شده است ، نمای یک حفره در ماه با نام Daedalus دیده می شود که در سال 1969 و توسط فضا پیمای  آپولو 11گرفته شده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا