استفاده از قطعات کهنه یک شاتل در بازسازی ایستگاه فضایی

ناسا به دلیل کمبود بودجه برای ساختن ابزار مورد نیاز خود از قطعات فضاپیماهای قدیمی استفاده می کند. به عنوان مثال از آن جایی که پر کردن مخزن های آب مورد استفاده در ایستگاه فضایی بسیار وقت گیر و دشوار است، این سازمان از چهار پمپ آب نصب شده بر روی شاتل فضایی اندور برای ساخت سیستم ذخیره سازی جدیدی برای ایستگاه فضایی بهره برده است.

 این تانکر های آبی می توانند 300 لیتر آب را در خود ذخیره کنند  که قابلیت دوام آن 25 الی 27 روز است. به این ترتیب این سازمان با این کار برای خدمه خود زمان آزادتری ایجاد کرده اند که این زمان می تواند به تمرکز به انجام آزمایش های جدید تر اختصاص یابد. دانیل هوت، سخنگوی ایستگاه فضایی در این باره می گوید: «این کار می تواند هزینه های ساخت ابزار های جدید را به نحو چشم گیری کاهش دهد.»

شاتل اندور در طی سال های گذشته به یک قطعه موزه ای در مرکز علوم کالیفرنیا تبدیل شده است اما ناسا هنوز هم بر این باور است که مخازن این شاتل از کار افتاده از شرایط خوبی برخوردار است. پروژه سیستم ذخیره آب هنوز هم جدول زمانی مشخصی ندارد بنابراین این سازمان هنوز هم درباره موفقیت این پروژه در فضا مطمئن نیست.

همان طور که پیش از این نیز ذکر شد این نخستین بار نیست که ناسا به بازیافت قطعات فضاپیماهای قدیمی می پردازد. این سازمان فضایی پیش از این نیز تانکر های شاتل آتلانتیس و همچنین سه موتور اصلی اندور را قبل از تحویل آنها به موزه، از شاتل اصلی جدا کرده بود. ناسا هم اکنون این موتور ها را برای استفاده در سیستم پرتاب فضایی یا  SLS، که قدرتمند ترین موشک این سازمان خواهد بود، مورد آزمایش قرار داده است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا