کد خبر : 14200 شنبه 31 مرداد 1394 - 22:00:00
نخستین-فرودگاه-جهان-که-با-انرژی-خورشیدی-کار-می-کند

نخستین فرودگاه جهان که با انرژی خورشیدی کار می کند

سیناپرس: فرودگاهی در هندوستان موفق شده است تا استفاده از فناوری سلول های خورشیدی، تمامی انرژی مورد نیاز خود را از طریق انرژی خورشید به دست بیاورد و در این زمینه خودکفا باشد.

فرودگاهی در هندوستان موفق شده است تا تمامی نیروی مورد نیاز خود را از طریق انرژی تجدید پذیر تامین کند. این فرودگاه که یک فرودگاه بین المللی کوچک است می تواند الگویی برای سایر فرودگاه های جهان باشد.

فرودگاه بین المللی کوچین (Cochin) یک فرودگاه کوچک و زیبا در محیطی سرسبز و استوایی است. این فرودگاه در جنوب غربی هندوستان واقع شده است و به علت نزدیکی آن به استوا، آفتاب این منطقه با  قدرت بالایی در بیشتر ساعات روز به تابش ادامه می دهد.

مسئولان این فرودگاه با توجه کردن به همین موضوع به سراغ بهره گیری از این موهبت رفته اند. آنها از چند سال پیش تعداد زیادی سلول خورشیدی را در محیط این فرودگاه نصب کردند. این پنل ها از روی سقف بناهای فرودگاه آغاز شده و سرانجام به یک کشتزار بسیار بزرگ انرژی خورشیدی در مجاورت فرودگاه منتهی شدند.

به این ترتیب تمامی انرژی الکتریکی مورد نیاز این فرودگاه از طریق نیروی خورشیدی تامین می شود و به غیر از حمل و نقل، امر دیگری موجب استفاده از سوخت فسیلی در فرودگاه کوچین نخواهد شد.