گزارش تصویری از اعضای بایونیکی در بدن انسان

بسیاری از دانشمندان در حال کار کردن بر روی فناوری های دیجیتالی و بایونیکی در رده علوم پزشکی هستند. این فناوری ها می توانند مدل درمانی جدیدی را برای بشر به ارمغان بیاورند. در ادامه این بخش شما می توانید با تعدادی از برترین فناوری های بایونیکی با قابلیت تعبیه در داخل بدن انسان آشنا شوید.

دست بایونیکی

این داست بایونیکی دارای قابلیت لمس و توان گرفتن اجسام است و توانسته است تا قابلیت کار کردن با هر دو دست را به یک بانوی 29 ساله که به صورت مادرزاد دست راست نداشته است اعطا کند. این دست از 337 قطعه مکانیکی تشکیل شده است و قابلیت 16 نوع مختلف از گرفتن اجسام در آن تعبیه شده است.

لنز بایونیکی

این دستگاه کوچک درون چشمان فرد کار گذاشته می شود و می تواند عملا کاری که جراحی های بر پایه لیزر با چشمان فرد می کنند را به راحتی و حتی بهتر انجام بدهد. این محصول توسط شرکت آکیومتیک (Ocumetics Technology Corp) ساخته شده است.

روکش الکترونیکی برای قلب

این روکش ویژه بر روی قلب بیماران قلبی کشیده می شود و می تواند علاوه بر کنترل ضربان و ریتم کارکرد قلب، ساختار عملکرد قلب را به نحوی تحت کنترل بگیرد که احتمال حمله قلبی به مراتب پایین تر بیاید. این دستگاه عملا می تواند جایگزین ایده آلی برای دستگاه های ضربان ساز (pacemaker) امروزی باشد.

برچسب مغزی

این برچسب ویژه که بخش عمده ای از آن را ابریشم تشکیل داده است، عملا بر روی مغز انسان می چسبد و شرایط عملکرد مغزی را رصد می کند. مزیت استفاده از این محصول در کنترل وضعیت بیماری های مرتبط با ساختار عصبی بدن مانند صرع است.

خالکوبی ضد دیابت

این ماده جوهر شکل در حقیقت یک دستگاه ویژه نظارت بر بیماری قند خون است که می توان مانند یک خالکوبی آن را بر روی بدن اعمال کرد و از آن پس دیگر نیازی نیست تا برای هر بار آزمایش میزان قند خون، بدن فرد با سوزن روبرو شود.

e-Dura

این محصول در حقیقت یک دستگاه شبیه ساز ساختار پالس های عصبی است که به کمک آن افراد فلج خواهند توانست دوباره راه رفتن و حرکت کردن را تجربه کنند.

کیت هوشمند کنترل بارداری

باردار شدن برای برخی از افراد خطرناک است و به همین دلیل نیز دانشمندان به صورت دائمی به دنبال روش های مطمئن پیشگیری برای این افراد هستند. ولی یافتن روشی که هم مطمئن باشد و هم بازگشت پذیر، بسیار دشوار به نظر می رسد. حال متخصصان مرکز MIT و بنیاد گیتس موفق به ساختن این کیت شده اند که با کارگذاری آن در بدن فرد، ساختار هورمونی او تحت تاثیر قرار گرفته و امکان باروری در او از بین می رود. البته با برداشتن این کیت، عملا همه چیز به وضعیت اولیه خود باز می گردد. طول عمر این کیت 16 سال است و همین امر ارزش آن را بسیار بالا برده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا