گزارش تصویری از طرح های مفهومی شهرهای شناور

گرمایش زمین موجب آب شدن یخ های قطبی و بالاتر رفتن سطح آب دریاها می شود، از سوی دیگر نیز جمعیت انسان ها در حال رشد است ولی زمین های موجود در این سیاره، رشد نخواهند کرد. به این ترتیب یافتن راه حلی مناسب برای آینده سکونت بشری امری بسیار مهم محسوب می شود.

در این گزارش تصویری می توانید طرح های برگزیده مسابقه طراحی شهرهای شناور را مشاهده کنید. در این مسابقه، تمامی طرح ها باید به شکلی طرح ریزی می شدند که ساختار کامل شهری را در خود جای داده باشند و علاوه بر آن شرایط آب نیز بر روی آنها تاثیر گذار نباشد. این به این معنی بود که علاوه بر طراحی اصول شهری و خانه سازی، فکر کردن به یک برنامه ویژه برای مهار تنش ها و حرکات آب نیز از جمله موارد مورد نیاز برای ارائه یک پروژه کامل بود.

در این مسابقات شرکت های نامدار فراوانی حضور داشتند. می توان از میان مهم ترین نام های حاضر در این رقابت ها به شرکت هایی مانند آمازون، انویدیا، گوگل، اپل و سی استید (Seastead)، اشاره کرد که همگی طرح هایی خیره کننده را به معرض نمایش قرار دادند. در ادامه می توانید تصاویر برترین طرح های ارائه شده در این رقابت ها را مشاهده کنید.

شایان ذکر است که این رقابت ها به میزبانی شرکت سی استید برگزار شده بود و خود این شرکت نیز طرح های بسیار جذابی را در این رقابت ها ارائه کرد. این نوع از شهرسازی می تواند در آینده ای نه چندان دور به راه حلی مناسب برای کنترل سکونت دادن جمعیت کره زمین تبدیل شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا