کشف قدیمی ترین فسیل انسان های مدرن

تیمی از پژوهشگران و باستان شناسان بین المللی به سرپرستی باستان شناسی از کشور اسپانیا که در قاره آفریقا در حال تحقیق و بررسی در مورد پیشینه ظهور و تکامل انسان در جهان هستند ، موفق به کشف بقایای فسیل شده استخوان دست یک زن باستان ی شده اند که به نظر می رسد قدیمی ترین نمونه استخوانی از انسان مدرن در قاره آفریقا محسوب می شود . نتایج آزمایش های تعیین قدمت و تاریخ گذاری های انجام شده روی این فسیل های استخوانی نشان می دهد که زن مورد نظر در حدود یک میلیون و هشتصد و چهل هزار سال پیش در آـفریقا زندگی می کرده است .

به گفته پژوهشگران ، مطالعه و بررسی این بقایای استخوانی می تواند دانشمندان را در شناخت دقیق تر روند تکامل انسان و ظهور انسان مدرن یاری کند .

اعضای این تیم تحقیقاتی را مانوئل دومینگوئز رودریگو  Manuel Domínguez-Rodrigo ,  تراویس راین پیکرینگ Travis Rayne Pickering,  ؛ سرجیو آلمسیجا  Sergio Almécija,  ، جیسون . ال . هیتون  Jason L. Heaton ، انریکو بوکدانو Enrique Baquedano ، آوداکس مابولا Audax Mabulla  و دیوید اوریبلاررا  David Uribelarrea تشکیل می دهند .  شرح کامل این پژوهش در آخرین شماره مجله علمی   Nature Communications منتشر شده است . جهت مشاهده متن کامل مقاله فوق اینجا را کلیک کنید .