درگیری سازمان ملل و ایالات متحده بر سر امنیت اطلاعات

به نظر می رسد که ایالات متحده آمریکا از هیچ اقدامی برای شنود اطلاعات و از بین بردن امنیت اطلاعات دست بازنخواهد زد. در این راه این کشور برای هیچ سازمان و مرکزی استثنا قائل نشده است و حتی گزارش های اخیر نشان دهنده این است که در یک اقدام عجیب، اطلاعات دریافتی و ارسالی به مقر سازمان ملل متحده در نیویورک نیز مورد شنود قرار می گرفته است.

به این ترتیب سازمان ملل تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده است. مسئولان این سازمان قصد دارند تا به ایالات متحده و هر کشور دیگری یادآوری کنند که امنیت اطلاعات و شخصی بودن اطلاعات افراد باید مورد احترام واقع شود و پدیده هایی مانند شنود اطلاعاتی به هیچ عنوان قابل قبول نخواهند بود.

البته در این گزارش یک نکته بسیار جالب نیز وجود دارد که می تواند تبعات اقتصادی بزرگی را در پی داشته باشد. گزارش های ارائه شده نشان دهنده این هستند که شنود مقر سازمان ملل توسط آمریکا، با کمک یکی از بزرگ ترین شرکت های مخابراتی این کشور یعنی شرکت بزرگ AT&T انجام شده است.

وانینا ماستراچی به عنوان سخنگوی سازمان ملل در این باره می گوید: «سازمان ملل متحده بر اساس قوانین مشخص و واضحی بنا شده است و ما انتظار داریم که ایالات متحده آمریکا نیز مانند هر کشور دیگری به این قوانین احترام گذاشته و بر اساس آنها عمل کند.»

شایان ذکر است که دولت آمریکا پیش از این سوگندنامه ای را امضا کرده بود که به موجب آن این کشور متعهد شده بود که به هیچ عنوان در کار سازمان ملل متحده دخالتی نداشته و این سازمان را مورد شنود قرار ندهد. همچنین شرکت AT&T در صورت اثبات این اتهام با از دست رفتن آبروی کاری و اعتماد عمومی روبرو خواهد شد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا