گزارش تصویری از تاریخچه سیستم عامل اندروید

نخستین نسخه اندروید در تاریخ 23 سپتامبر سال 2008 عرضه شد و تنها نام اندروید را یدک می کشید.

نسخه دوم این سیستم عامل همراه در سال 2009 و در روز 9 فوریه عرضه شد وAndroid 1.1 نام گرفت.

اندروید از سومین نسخه خود صاحب نام مخصوص به هر نسخه شد که همگی این نام ها بر اساس نام شیرینی جات بوده و به ترتیب حروف الفبا تعیین می شوند. شایان ذکر است که علیرغم بی نام بودن نسخه های 1 و 1.1، نام نسخه سوم با حرف C شروع شد و این نسخه از اندروید، Android 1.5 Cupcake نام گرفت. تاریخ عرضه این نسخه 27 آوریل سال 2009 بود.

نسخه چهارم اندروید با نام Android 1.6 Donut در تاریخ 15 سپتامبر 2009 روانه بازار شد و تغییرات اندکی نسبت به نسخه قبلی خود داشت.

تنها چند ماه بعد بود که نسخه کامل تری از اندروید با نام Android 2.0 Éclair و در تاریخ 26 اکتبر 2009 عرضه شد.

سال 2009 بیشترین تعداد اندروید در تاریخ را به همراه داشت زیرا چند روز مانده به پایان این سال یعنی در تاریخ سوم سپتامبر، نسخه جدیدی از اندروید با نام  Android 2.0.1 Éclair عرضه شد. تنها چهل روز از عرضه آخرین نسخه اندروید گذشته بود که نسخه جدیدی از آن در تاریخ 12 ژانویه سال 2010 عرضه شد. این نسخه از اندروید نام جدیدی نداشت و همان نسخه قبلی را بهینه سازی کرده بود.

سرانجام نسخه 2.2 اندروید با نام Froyo در سال 2010 و در روز 20 می عرضه شد تا آخرین نسخه از اندرویدهای کلاسیک به بازار روانه شود.

در روز 6 دسامبر 2010 بود که نسخه 2.3 اندروید با نام Gingerbread عرضه گشت. این نسخه از اندروید عملا یکی از محبوب ترین نسخه های این سیستم عامل در تمام تاریخ محسوب می شود زیرا تغییرات بسیاری در آن اعمال شده بود که می توان از مهم ترین آنها به تغییر بازار نرم افزاری این سیستم عامل اشاره کرد.

در 22 فوریه سال 2011، اندروید 3 با نام Honeycomb روانه همراه های هوشمند شد. این نسخه از اندروید چندان دوامی نداشته و زیاد محبوب نبود.

در روز 18 اکتبر سال 2011، اندروید نسخه 4 با نام تجاری Ice Cream Sandwich عرضه شد تا کاستی های نسخه سوم از این سیستم عامل را به خوبی رفع کند.

در روز نهم جولای سال 2012 یکی از موفق ترین نسخه های اندروید با نام Jelly Bean وارد دنیای همراه های هوشمند شد. این نسخه از اندروید، ورژن 4.1 این سیستم عامل بود.

سی و یکم اکتبر سال 2013، پس از مدت ها انتظار سرانجام نسخه جدیدی از اندروید با نام KitKat روانه بازار شد که نسخه 4.4 این سیستم عامل محسوب می شد. این نسخه از اندروید یکی از بهترین نسخه های این سیستم عامل از نظر عملکرد بود.

نسخه پنجم اندروید با نام Lollipop  در تاریخ 12 نوامبر 2014 عرضه شد تا راه نسخه بسیار موفق قبلی را ادامه بدهد ولی به علت نیاز سخت افزاری بالای آن، بسیاری از کاربران از این نسخه ناراضی بودند.

سرانجام دیروز نسخه ششم اندروید با نام Marshmallow معرفی شد و به زودی به صورت رسمی عرضه خواهد شد.

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا