خودروهای بدون راننده محیط را چگونه می بینند؟ + فیلم

یکی از مواردی که خودروهای هوشمند و بدون راننده باید به صورت بدیهی از پس آن بر آیند، شناسایی محیط و اجسام حاضر در آن است. پس از این مورد است که هوش مصنوعی این خودروها می تواند شرایط را تحلیل کرده و با ارزیابی موانع موجود در مسیر به عکس العمل مناسب دست بزند.

خودروهای هوشمند و بدون راننده باید بتوانند محیطی فراتر از روبروی خود را تحلیل کنند و در این گزارش ویدیویی می توانید به سادگی مشاهده کنید که تصاویر برداشت شده توسط دوربین های خودرو، چگونه به سیستم شبیه سازی سه بعدی منتهی خواهد شد.

همان طور که در این فیلم مشاهده می کنید، این خودرو باید شرایط خودروهای روبرو، پشت سر و حتی در مسیر متقابل را نیز ارزیابی کند ولی علیرغم تمامی تلاش ها نخواهد توانست از تصادف هایی که در آن افراد دیگر مقصر هستند (مانند تصادف شبیه سازی شده در این تصاویر) جلوگیری کند.

شایان ذکر است که خودروهای بدون راننده توجه شرکت های فراوانی را به خود جلب کرده اند ولی تنها شرکتی که به صورت رسمی خودرویی در این زمینه را تولید کرده، شرکت گوگل است. این شرکت همچنان در حال انجام آزمایش های میدانی پیش از عرضه رسمی خودروی بدون راننده خود است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا