اعطای کرسی های جدید پژوهشی صندوق حمایت از پژوهشگران

به گزارش ایرنا ، کرسی پژوهشی در زمینه تکنولوژی پلاسما به قرآن نویس و کرسی پژوهشی در زمینه پردازش سیگنال به علیم مروستی به مدت پنج سال اختصاص یافت .

کرسی پژوهشی پشتیبانی مالی است که استادان به نام و دانشمندان ایرانی -در داخل و خارج کشور که به لحاظ علمی شناخته شده باشند و نگاه راهبردی به تحقیقات خود داشته باشند – به مدت پنج سال اعطا می شود که در مواردی به مدت پنج سال دیگر نیز این پشتیبانی مالی تمدید خواهد شد.

محمود قرآن نویس متولد 1329 دارای سوابق علمی و اجرایی متعدد از جمله صاحب کرسی پژوهشی در گداخت هسته ای در ایران ( از طرف نهاد ریاست جمهوری) ، دارای 106 مقاله علمی و پژوهشی خارجی و داخلی ، تالیف و ترجمه 28 کتاب و 15 اختراع بین المللی و داخلی و کسب عنوان محقق نمونه در سال های 84 ، 88 و 92 از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری است.

قرآن نویس هم اکنون در سمت ریاست مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می کند.

همچنین فرخ علیم مروستی متولد 1327 دارای دکترای برق و سیستم است و از سال 59 در سازمان ها و مراکز پژوهشی تحقیقاتی مخابرات کشور در حال فعالیت می باشد.

وی تا کنون 120 مقاله ژورنال به چاپ رسانده و چندین کتاب مرجع تالیف کرده است.

مروستی در سال 1392 به عنوان استاد برجسته فرهنگستان علوم انتخاب شد و اکنون رییس پژوهشکده مخابرات نظری دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف را بر عهده دارد.

قرآن نویس در این مراسم گفت: یکی از مشکلات ما در دانشگاه های کشور این است که کار گروهی بلد نیستیم.

وی عنوان کرد: با توجه به این که دانشجویان مقطع دکترا باید هم کار تئوری و عملی را با هم یاد بگیرند متاسفانه دانشجویان دکترا کمتر به کار عملی سوق داده می شوند در صورتی که اکنون دنیا به دنبال مقاله نیست بلکه به دنبال پتنت (حق ثبت اختراع ) و علم را به پول و تکنولوژی تبدیل کردن است.

مروستی نیز در این مراسم از نیاز کشور به پژوهش های بنیادی و کاربردی که به تولید محصولات می انجامد ، خبرداد .

وی اظهار کرد: ما در داخل کشور به چرخه کامل آرندی (تحقیق و توسعه ) نیاز داریم و باید روابط بین المللی خود را با دیگر کشورها بهبود بخشیم ، به طور مثال چین و هند مستقل هستند ولی در عین حال تعامل بین المللی خوبی با دیگر کشورها در عرصه بین الملل دارند ، اگر ما بتوانیم روابط بین المللی خود را تسهیل کنیم در خصوص مسایل اقتصادی و علمی یک پله بالاتر خواهیم بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا