دولت به تنهایی قادر به حل مشکل بیکاری نیست

 قاسمی شامگاه دوشنبه در نخستین اجلاس سراسری خیران حامی فناوری در دانشگاه الزهرا (س) افزود: استفاده از سرمایه ایرانیان خارج از کشور، چه مادی و چه معنوی، باید با ایجاد اعتماد سازی همراه باشد. وی با بیان اینکه جمع خیران حامی فناوری، علاقه مند به جلب سرمایه های داخلی و خارجی و تبدیل علم به ثروت است، گفت: خیران آمادگی سرمایه گذاری در عرصه های فناوری را دارند.

مدیرعامل مجمع خیران حامی فناوری در ادامه با اشاره به اینکه سه مولفه در تولید کالا و خدمات، دانش و علم و تولید فکر، فناوری و تکنولوژی و سرمایه مالی است، گفت: هدف مجمع خیران اتصال این حلقه های فناوری در کشور و خارج از کشور است.
وی فکر را پایه و اساس تولید فناوری دانست و در این خصوص خاطر نشان کرد: ریسک پذیری و خطر کردن یکی از ابزارهای تولید فناوری است.
مشاور ارشد قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل اظهار داشت: پایه و ریشه تمام اختراعات مبتنی بر ریسک پذیری و قدم گذاشتن در راه جدید است تا جوانان بتوانند رشد نمایند.
وی در پایان تصریح کرد: حمایت های مالی خیرین صرف تحقیقات کاربردی، ساخت نمونه اولیه، خرید انبوه نمونه ها و مشارکت اقتصادی در طرح هایی که با هدف تجاری سازی باشد، می شود.
نخستین مجمع خیران حامی فناوری با حضور قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هیات موسس خیران در شامگاه دوشنبه 26 مهر ماه جاری در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا