اولین مجمع خیران حامی فناوری کشور امروز برگزار می شود

مجمع خیران حامی فناوری دو سال پیش ،تشکل مردم نهاد در عرصه فناوری بر پایه همفکری و اهتمام برای اشتغال و تبدیل علم به ثروت مجوز خود را از وزارت کشور گرفت و مجمع خیرین حامی فناوری برای نخستین بار در کشور تشکیل شد.
سرپرست مرکز تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ومدیر عامل این مجمع در گفت و گو با ایرنا گفت: با توجه به اینکه میزان بیکاری در قشر تحصیل کرده بیشتر از افراد بی سواد است، هم اکنون شاهد حضور خیرین در عرصه فناوری کشور هستیم.
محمدجواد قاسمی افزود: موضوع اشتغال با توجه به تعداد فارغ التحصیلان بیکار در کشور بسیار مهم تلقی می شود و در این عرصه جدای از کمک های دولت نیازمند حمایت بخش های خصوصی هستیم. 
وی با بیان اینکه اکنون بسیاری از خیران در عرصه های مختلف از جمله کمک به آزادی زندانیان ،ساخت مسجد و بیمارستان، خوابگاه دانشجویی و حتی تجهیز بیمارستان ها حضور موثر دارند از افراد خیر در سراسر کشور خواست تا 90 درصد حمایت های خود را در فعالیت های قبلی خود داشته باشند و فقط 10 درصد از حمایت های خود را در عرصه فناوری وارد کنند.
وی با بیان اینکه روند فعالیت حامیان فناوری و افراد خیر در عرصه توسعه فناوری آغاز شده است ، 
گفت: بیکاری جوانان معضلی است که دولت به تنهایی نمی تواند آن را بر طرف کند ، بنابراین افراد خیر می توانند با سرمایه های خود از جوانان و کار آفرینان حوزه فناوری بسترساز شکوفایی استعدادهای کشور شده و زمینه را برای توسعه داخلی بیش از گذشته فراهم سازند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا