نطفه شرکت‌های دانش‌بنیان باید در دانشگاه‌ها ایجاد شود

 سورنا ستاری روز یکشنبه در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با تاکید بر کاهش شهریه های دانشگاه های آزاد اسلامی، اظهار کرد: باید درصد شهریه در دانشگاه‌ها کاهش یابد و دانشگاه‌ها درآمد خود را با روش‌های دیگری همچون ارتباط با صنعت و شرکت‌های دانش‌بنیان تأمین کنند.وی افزود: دانشگاه‌ها باید تنها بین 10 تا 15 درصد از بودجه خود را از طریق شهریه ها تامین کنند و حدود 85 تا 90 درصد آن از طریق درآمدهای مراکز پژوهشی دانشگاه‌ها تامین شود.معاون علمی و فناوری رییس جمهور با تاکید بر لزوم افزایش شرکت‌های دانش بنیان ادامه داد: باید مراکز رشد را گسترش و تعداد شرکت های دانش بنیانی که سوددهی دارند را افزایش دهیم.

ستاری با بیان اینکه کارآفرینی یک فرهنگ است، اضافه کرد: باید به دانشجویان آموزش دهیم معنی اشتغال، استخدام نیست بلکه کارآفرینی است و این دانشجویان هستند که باید در آینده بتوانند مشکلات استان را رفع کنند.وی با اشاره به حمایت‌های دولت از شرکت های دانش بنیان تصریح کرد: اساتید دانشگاه و دانشجویان می‌توانند این شرکت‌ها را تأسیس کنند و هیچ محدودیت قانونی در این زمینه وجود ندارد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان این که نطفه شرکت‌های تجاری پژوهشی باید در دانشگاه‌ها بسته شود، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان باید از طریق دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌ها ایجاد شوند تا دانشگاه‌ها همیشه بتوانند از دانشجویان و شرکت‌های ایجاد شده، سود ببرند.

ستاری با بیان اینکه در نگرش جدید در این حوزه‌ها از مقالات و پایان‌نامه‌ها حمایت می‌کنیم اما بخش اصلی تجاری‌سازی است، خاطرنشان کرد: باید دانست که با پول دولت نمی‌توانیم کار ایجاد کنیم و باید در چارچوب تجاری‌سازی دانشگاه‌ها حرکت کنیم و این کار با ایجاد فرهنگ کارآفرینی در کشور محقق می‌شود.

 سورنا ستاری در سفر یک روز خود به استان اصفهان، بر سر مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان حاضر شد و همچنین در جلسه حوزه‌ ریاست این دانشگاه شرکت کرد. بازدید از پژوهشگاه مرکز دانشگاه آزاد اصفهان، مرکز رشد واحدها و شرکت های دانش بنیان، گلخانه دانشگاه و کارگاه تجاری سازی این مرکز آموزش عالی نیز از برنامه های وی بود.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در ادامه این سفر از بخش‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اصفهان، چند مرکز علمی تحقیقاتی و چند کارخانه صنعتی بازدید خواهد کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا