کد خبر : 1381 پنج شنبه 16 بهمن 1393 - 02:29:51
حمایت-مالی-از-12-طرح-جدید-تحقیقاتی-در-زمینه-علوم-پزشکی

حمایت مالی از 12 طرح جدید تحقیقاتی در زمینه علوم پزشکی

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، 12 طرح جدید تحقیقاتی در زمینه علوم پزشکی را مورد حمایت مالی قرار می دهد.

به گزارش ایرنا از صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، این طرح ها در نشست اخیر کارگروه علوم پزشکی صندوق حمایت از پژوهشگران از میان 35 طرح ارائه شده پژوهشی مورد تصویب قرار گرفته شد.

بر اساس این گزارش، از میان طرح های باقیمانده، شش طرح به داوری مجدد و دو طرح نیز برای بررسی به کارگروه های دیگر ارجاع داده شد و 15طرح بررسی شده باقی مانده در اولویت حمایت های صندوق قرار نگرفت.

براساس مصوبه این کارگروه، بطور کل مبلغ دو میلیارد و 820 میلیون ریال، برای اجرای 12 طرح تحقیقاتی مصوب که نتایج آنها در داروسازی، ژن درمانی، نوروساینس، مطالعات سلولی مولکولی و «میکرو آر ان ای» - Micro RNA - کاربرد خواهد داشت، اختصاص می یابد.

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور دارای 13 کارگروه تخصصی با موضوع های مختلف است که طرح های ارائه شده از سوی محققان و پژوهشگران را مورد بررسی قرار می دهد و با تصویب هریک از طرح ها، میزان حمایت مادی و معنوی آن طرح، از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور مشخص می شود.