انتشار انگل کم یاب در منابع آبی

انگلی به نام Cryptosporidium منابع آبی منطقه لنک شایر انگلستان را آلوده ساخته است. این منابع آب برای جمعیت 300 هزار نفری این منطقه مورد استفاده قرار می گیرند ولی اهالی این قسمت از انگلستان بدون جوشاندن آب لوله کشی خود امکان استفاده آن را نخواهند داشت زیرا در غیر این صورت مسمومیت شدیدی در انتظار آنها خواهد بود.

این انگل با ورود به بدن فرد موجب ایجاد حالت تهوع بسیار شدید در او می شود. جالب است بدانید که دانشمندان آن را یک انگل در طبقه بندی موارد فعال 24 ساعته در شکم می دانند. مشکل این انگل به تهوع ختم نخواهد شد و کودکان و حتی افراد بزرگسال با خوردن آب آلوده به این انگل، تنها در مدت زمان کوتاهی با ضعف در سیستم ایمنی بدن روبرو خواهند شد.

جالب است بدانید که Cryptosporidium در کشورهای توسعه نیافته به صورت بسیار وافر در منابع آبی یافت می شود زیرا در این کشورها به صورت عمومی فاضلاب کارخانه ای به صورت مستقیم به منابع آبی سرازیر می شوند. همین موضوع نیز موجب شده است تا ظهور این انگل در منابع آبی کشور توسعه یافته ای مانند انگلستان بسیار عجیب به نظر برسد.

شایان ذکر است که آخرین باری که انتشار این انگل در سطح جهانی مورد توجه قرار گرفته بود، تعداد 400 هزار شهروند میلواکی در ایالات متحده آمریکا به واسطه Cryptosporidium مسموم شده بودند. در حال حاضر و با توجه به عدم امکان قطع کردن منابع آبی در انگلستان نیز تنها راه چاره موجود، جوشاندن آب است که البته بخش اصلی از ایمنی و مسئولیت عدم ابتلا به این انگل را به گردم خود ساکنین انداخته است.

هنوز مشخص نیست که این انگل تا چه زمانی در منابع آبی این منطقه باقی خواهد ماند و دانشمندان در حال تلاش برای یافت راهکاری سریع برای رفع این مشکل هستند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا