دانشگاه ها باید ماموریت گرا شوند

 محمد فرهادی روز یکشنبه در مراسم نخستین جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات دانشگاه جامع علمی کاربردی، همچنین اظهار کرد که در بازبینی رشته ها، توسعه کارورزی و کارآموزی مورد توجه است.

وی با تاکید بر بازبینی رشته های تحصیلی در راستای توسعه کارورزی گفت: روی مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی حساسیت خاصی وجود دارد و مورد ارزیابی و نظارت وزارت علوم قرار می گیرد.
وزیر علوم تصریح کرد: اینکه تعداد زیادی مرکز علم و فناوری داشته باشیم ولی دانش آموختگان آن مهارت نداشته باشند مورد توجه نیست، وزارت علوم در زمینه ارزیابی حساس است و در برنامه ششم توسعه در عرصه های آموزشی حساسیت ویژه ای وجود دارد.
فرهادی این توضیح را نیز داد که در زمان حاضر دانشگاه جامع علمی کاربردی دارای بیش از یکهزار مرکز فعال، 500 هزار دانشجو و 40 هزار مدرس است.
وزیر علوم همچنین بر ضرورت توجه به آموزش مهارت در دانشگاه علمی کاربردی تاکید کرد و افزود: از این طریق است که فارغ التحصیلان دانشگاه با حرفه خاصی آشنا شده و زمینه اشتغالزایی آنها فراهم می شود.
وی در بخشی از سخنان خود به 11 سیاست مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه علم و فناوری پرداخت و گفت: این سیاست ها در دستور کار و بررسی بوده و یکی از مهمترین آنها نیز گسترش آموزش های مهارتی است.
به اعتقاد فرهادی، یکی از مهمترین سیاست ها گسترش آموزش های مهارتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: باید در دوره های مختلف نیازها را مشخص کرد در عین حال که هیچ ضرورتی به طی تحصیلات تکمیلی در همه مقاطع تحصیلی نیست. تحصیلات تکمیلی عمدتاً تئوریک است باید کار تجربی هم داشته باشیم. به گزارش ایرنا،  فرهادی به حضور استادان و دانشجویان در واحدهای صنعتی نیز اشاره کرد و گفت: براساس تفاهمنامه امضا شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت تلاش داریم تا حضور دانشجویان را در این مراکز صنعتی افزایش دهیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا