سه برابر شدن خطرسازی پهبادها برای هواپیماها

مدت هاست که شایعاتی به گوش می رسد که بر اساس آنها اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده ممکن است قوانین هواپیماهای بدون سرنشین خود را تغییر دهد و شرایط را برای پرواز این وسایل نقلیه آسان تر سازد. اما انجام این طرح مشکلاتی را نیز در پی خواهد داشت از جمله این که پرواز برای خلبانانی که این گونه از وسایل پروازی در اطراف آنها در آسمان وجود دارد دشوارتر خواهد شد. این آژانس در این باره بیان کرد که رویت هواپیماهای بدون سرنشین توسط خلبانان سه برابر بیشتر از سال 2014 شده است به طوری که به تنهایی در ماه های ژوئن و جولای 275 مورد از این اتفاقات گزارش شده است.

در یکی از آتش سوزی های جنگلی در ایالات متحده، قرار گرفتن یک هواپیمای بدون سرنشین در فراز آسمان آن جنگل، خلبانان هواپیما هایی که برای خاموش کردن آتش به آن منطقه عازم شده بودند را مجبور به فرود و از دست رفتن امکان امداد کرد. همین امر باعث گسترش آتش و ورود آن به بزرگراه نزدیک آن جنگل شد که سوختن چندین وسیله نقلیه را به همراه داشت.

اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده در ابتدای سال جاری میلادی قوانین استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین را برای اهداف تجاری آسان تر کرده است. این آژانس برای جلوگیری از چنین حوادثی کمپینی به نام "دانش قبل از پرواز" دایر کرده است که در آن آموزش خلبانان می پردازد، در عین حال در سطح بین المللی هم کمپینی راه انداخته و با استفاده از آن به صاحبان هواپیماهای بدون سرنشین می فهماند که  پروازهواپیمای آن ها ممکن است برای سایر هواپیماها خطری جدی باشد

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا