دین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

به گزارش مهر، سیستم ایمنی بدن در هنگام مبارزه با بیماری ها از اهمیت خاصی برخوردار می شود اما سیستم ایمنی بدن را به چندین روش مختلف می توان تقویت کرد. یکی از این روش ها را می تواند در تغذیه مناسب دانست اما روش دیگر در سبک زندگی نهفته است.

مطالعات اخیر محققان امریکایی نشان می دهد که احساسات مثبتی مانند لذت بردن از طبیعت، هنر و همینطور مذهب و دین می تواند با عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن در ارتباط بوده تا سیستم ایمنی بدن سخت تر به فعالیت خود ادامه دهد.

جنیفر استلار، سرپرست این تیم تحقیقاتی می گوید:«نتایج این مطالعه نشان داد که احساسات مثبت می توانند سهم به سزایی را در ارتقای سلامت ایفا کنند. پیاده روی در طبیعت، گوش کردن به موسیقی می تواند سهم به سزایی را در ارتقاء سلامت و سطح ایمنی بدن ایفا کنند.»

برانگیخته شدن چنین احساساتی با میزان سیتوکین که تنظیم فعالیت سلول های ایمنی بدن را بر عهده دارد در ارتباط است.

سیتوکین‌ ها از سلول‌ های مختلف سیستم ایمنی بدن تولید و ساختار آنها از پروتئین، پپتید و یا گلیکوپروتئین است. سیتوکین در مبارزه با بیماری های مختلف نقش به سزایی را ایفا کرده و میزان پایین این پروتئین با بروز بیماری های مختلف در ارتباط است. اما از سوی دیگر، تغذیه مناسب، ورزش و استراحت مناسب می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن علیه هر گونه بیماری بپردازد.