نسل جدید فیبرهای نوری با سرعت 10 گیگابیت برثانیه

شرکت مخابراتی ورایزن تست های میدانی فیبر نوری فوق سریع خود را با موفقیت به پایان رسانده است. این نسل از فیبر های نوری که NG-PON2 نام دارد، در آینده سرعت اتصال کاربران را از 10 گیگابیت به 80 گیگابیت  بر ثانیه افزایش می دهد. این سیستم جدید با بهره گیری از ترمینال خطی نوری قادر به تولید چهار طول موج نوری متفاوت خواهد بود که هر کدام از آنها می توانند سرعت باورنکردنی 10 گیگابیت  بر ثانیه را برای دانلود و 2.5 گیگابیت  بر ثانیه را برای دانلود را فراهم کنند.

لازم به ذکر است که این شبکه می تواند هر دو سیگنال GPON فعلی و NG-PON2 جدید را به طور همزمان انتقال دهد. علاوه بر این، اگر یکی از طول موج ها به خاطر نقص فنی از کار بیفتد این سیستم به سرعت به یکی از سه طول موج باقی مانده متصل می کند. این امر موجب می شود که این سیستم دوباره سرعت دانلود 10 گیگابیت  بر ثانیه را برای کاربرانش فراهم کند. همین امکان قابلیت اطمینان شبکه FIOS را بسیار افزایش می دهد.

این شرکت انجام این پروژه را به عنوان یک پیش نیاز و یک گام مهم در راستای سازگاری با موج مهاجرت به استریم ویدیو های دارای کیفیت 4K  می داند. به این ترتیب شرکت ورایزن در پایان این سال فراهم کردن سخت افزار ها و نرم افزار های لازم برای ارتقا شبکه FIOS را در دستور کار خود قرار خواهد داد. هنوز زمان دقیق ارائه این سرویس به کاربران عمومی مشخص نیست. چیزی که در این میان واضح است این است که این سرویس ابتدا در دسترس شرکت های تجاری قرار می گیرد و بعد از آن هم احتمالا اول در مناطق شرقی آمریکا فعال خواهد شد و سپس شاهد عرضه آن در سایر نقاط خواهیم بود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا