گزارش تصویری از بناهای خودکفا در انرژی

The spinning, sun-chasing Heliotrope

این خانه خورشیدی در آلان می تواند بر اساس موقعیت خورشید به دور خود بچرخد و به این ترتیب در تمامی ساعات قرار گرفتن خورشید در طول روز خواهد توانست از انرژی آن بهره مند گردد.

carbon-positive home

این خانه ها در استرالیا نه تنها می توانند از انرژی خورشیدی استفاده کنند بلکه این امکان را دارند که آب باران را دریافت و آن را تصفیه کرده و مورد استفاده قرار بدهند. همچنین این خانه ها گرما را جذب کرده و در عین حال محیط را خنک می کنند.

Elithis Tower

این ساختمان که در سال 2009 میلادی افتتاح شده است، نخستین دفتر اداری انرژی محور جهان محسوب می شود. این ساختمان ده طبقه از یک سپر ویژه ساخته شده از سلول های خورشیدی بهره می برد و به همین دلیل نیز انرژی بسیار بیشتری را نسبت به نیاز خود تولید می کند.

کلاس های خورشیدی متحرک

این کلاس ها در ایالات هاوایی آمریکا به اندازه ای در تولید انرژی اضافی مفید بوده اند که مسئولان این ایالت قصد دارند تا در سال های پیش رو تعداد 10 هزار عدد از این کلاس ها را مورد استفاده قرار بدهند.

Dragon-shaped stadium

این استادیوم که به شکل اژدها طراحی شده است و بر روی سقف آن، 14 هزار و 155 متر مربع سلول های خورشیدی قرار گرفته است و در زمان هایی که در این استادیوم بازی برگزار نمی شود، انرژی حاصله از این سلول ها به خانه های منطقه انتقال می یابد.

The Aktivhaus

 این  خانه 85 متری ویژه می تواند انرژی مورد نیاز برای مصرف داخلی خانه، دو خودروی برقی و یک خانه دیگر را از خورشید به دست بیاورند.

شهر خورشیدی آلمان (German solar city)

این خانه ها می توانند تا 4 برابر انرژی مورد نیاز خود را از طریق سلول های خورشیدی تعبیه شده بر روی سقفشان به دست بیاورند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا