گزارش ویدیویی از روش ویژه حفاظت از آب

روز دوشنبه به دستور شهردار لس آنجلس، اریک گارستی، 20 هزار گلوله پلاستیکی به درون مخزن آب این شهر ریخته شد. این گلوله های آبی در واقع دستگاه های هوشمند تمیز کننده آب هستند که هر کدام از آنها میزان تبخیر آب را کاهش داده و از آن در برابر حیوانات و سایر آلودگی ها محافظت  می کند. قیمت هر کدام از این گلوله های آبی 36 سنت برآورد شده است و در مجموع انجام این پروژه 34.5 میلیون دلار هزینه دربر داشته است.

لس آنجلس نخستین شهری است که از این اختراع برای کنترل کیفیت آب بهره برده است. از دیگر مزایای  این گلوله ها این است که می توانند مانع رشد جلبک ها شده و از واکنش های شیمیایی که در اثر برخورد نور خورشید با کلر آب ایجاد می شود نیز جلوگیری کند.  در اخبار انتشار یافته این شهر، این گلوله ها مقرون به صرفه ترین راه برای کاهش تبخیر آب معرفی شده اند به طوری که هر ساله از تبخیر 300 میلیون گالن آب جلوگیری می کنند. این مقدار آب معادل مصرف سالانه 8 هزار و 100 نفر است.

این گلوله های پلاستیکی عقیقی رنگ هم به تازگی به جرگه اقدامات مبتکرانه ضد خشکسالی سال های اخیر پیوسته است. برای نمونه یک شرکت استارت آپ در اقدامی در همین راستا دستگاه هایی را ساخته است که کشاورزان به کمک آن می توانند از وضعیت آب زیر زمینی آگاه شده و بر این اساس آبیاری خود را به صورت هوشمندانه انجام دهند.

سازمان آب و برق لس آنجلس در آینده ای نزدیک مرکز تصفیه آب جدیدی را باز گشایی می کند که مبتنی بر امواج فرابنفش است. هزینه ایجاد این مرکز حدود 100 میلیون دلار برآورد شده و گفته می شود که از آلودگی و از دست رفتن آب جلوگیری می کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا