احتمال ساخت کنکورد 2

کنکورد را می توان نماد جت های مسافر بری در دوران مدرن دانست. اما هزینه های بالای تعمیر و نگه داری آن و در عین حال بازده پایین کنکورد باعث شد که این جت آخرین پرواز خود را در سال 2003 انجام دهد. در آن زمان اپراتور های  کنکورد ایرفرانس و بریتیش ایرویز بودند. به تازگی کنکورد 2 برای برطرف کردن احتیاج های مسافرت های هوایی به سرعت در حال ساخت است.

کنکورد 2 نام مستعار جت مسافربری جدید ی است که کمپانی ایر باس قصد ساخت آن را دارد. این جت قادر است مسیر بین پاریس تا توکیو را تنها در 3 ساعت طی کند در حالی که سریع ترین هواپیمای کنونی این مسیر را در 12 ساعت می پیماید.

این هواپیما مجهز به سه سیستم رانش مختلف و جداگانه است و بدین ترتیب قادر خواهد بود در ارتفاع 100 هزار فوت معادل 30 هزار و 480 متر به پرواز در بیاید در حالی که هواپیما های کنونی قادرند تنها حداکثر 40 هزار فوت  برابر با 12 هزار و 192 متر از سطح زمین فاصله بگیرند.

 کنکورد 2 هم دقیقا مانند جت های دیگر با یک موتور توربوفن به هوا برمی خیزد و در ارتفاع امن مورد نظر قرار می گیرد، بعد از رسیدن به این نقطه تقویت کننده های این جت آن را به ارتفاع 95 هزار فوت یا  نزدیک به 29 متر می رسانند. سرعت هواپیما نیز بعد از قرار گرفتن در این ارتفاع در 4.5 ماخ برابر با 4779 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید که در واقع دو برابر نهایت سرعت کنکورد اصلی است.

اخبار حاکی از این است که ثبت اختراع در ایرباس امری روزانه و طبیعی است بنابراین نمی توان به طور قطع در انتظار تولید این جت بود. ایر باس در پاسخ به این اخبار می گوید: « گروه ایرباس و و بخش های مربوط به آن  به منظور حفظ مالکیت معنوی خود سالانه صدها اختراع را به ثبت می رساند، اغلب این اختراعات توسط واحد توسعه و تحقیقات این شرکت به ثبت می رسد و شامل ایده های بدیع در سطح مفهومی است و تضمینی وجود ندارد که هر یک از اختراعات ثبت شده به یک محصول کامل عملیاتی تبدیل شود.» با این وجود احتمال ساخت این جت ویژه بسیار بالا ارزیابی شده است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا