روبات هوشمندی که بطور خودکار شارژ می شود

شرکت موتور سازی Tesla شارژر جدیدی- یک بازوی رباتی- را برای خودروهایش  رو نمایی کرده است که شبیه بازروی مار است و می تواند به طور خودکار خود را به پورت برق رسانده و دوباره شارژ نماید.

در یک نمایشی که از این ربات شبیه مار منتشر شده است دیده می شود، این ربات می تواند به راحتی مسیر خود را پیدا کند و به سمت خودرو برای انجام ماموریت تعمیر خود حرکت نماید.

Bill Howard در بخش ExtremeTech آن را به عنوان یک بازوی روباتیک «چند بخش» مشاهده کرده است که شبیه مار سر خود را بالا می آورد و همچنین مانند مار می خزد و خود را به سمت پورت برق می رساند و الکتریسیته مورد نیاز را تامین می کند.

Howard همچنین می افزاید که این بازو از 18 بخش انعطاف پذیر"مانند یک لامپ زانویی روی یک سطح استروئید کرومیک" تشکیل شده است. به سمت خودرو حرکت می کند و همچون یک ارتباط خودرو به شارژر پورت شارژ باز می شود و در مدت چند ثنیه این فرایند انجام می گیرد و ربات می تواند خود را شارژ نماید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ Matthew Humphries رئیس بخش Geek.com گزارش می دهد که مفهوم پشت این فرایند به این صورت است که شما می توانید با خودرو به سمت خانه یا ایستگاه شارژ حرکت کنید و در آنجا پارک نمایید و در ادامه کار سیستم شارژ کار خود را برای شما انجام می دهد. 

برای انجام این فرایند آنچه که Tesla نیاز دارد این است که یک سیستم ردیابی لازم است تا تشخیص دهد خودرو شارژ کجا قرار دارد و در انتها کابل برق را با موفقیت به پورت وصل کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا