سیستمی برای جلوگیری از تصادف پشت چراغ راهنمایی

چراغ های راهنما برای کمک به رانندگی بهتر و امن تر ایجاد شده اند اما در برخی موارد اشکالاتی که این چراغ ها ممکن است به بار بیاورند نه تنها به رانندگی بهتر کمک نمی کند بلکه موجب اختلال در آن نیز می شود. برای مثال اگر چراغ راهنمای چهار راهی که در آن قرار دارید نشانگر زمان نداشته باشد شما از کجا خواهید فهمید که چه زمان چراغ سبز، زرد شده و نیاز است سرعت خودرو خود را قبل از این که دیر شود سریعا کاهش دهید؟

شرکت خودروسازی بی ام و به تازگی برای این دسته از مشکلات راه حلی ارائه کرده است، این شرکت خودروسازی به ایجاد نرم افزاری می اندیشد تا بتواند با استفاده از موقعیت و سرعت خودرو به راننده زمان تغییر رنگ چراغ راهنمایی را هشدار بدهد. تنها کاری که نیاز است راننده انجام بدهد این است که هر چند ثانیه یک بار، به صفحه نمایش خودروی خود نگاه کند. به این ترتیب اگر نیاز باشد که سرعت خودرو کاهش پیدا کند هشدارهایی مبنی بر انجام این عمل بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود.

 این نرم افزار بر مبنای عملکرد بر روی سیستم عامل همراه   iOSطراحی شده است و حتی در زمان توقف در پشت چراغ قرمز هم می تواند کارآمد باشد. به این ترتیب که سیستم هوشمند این برنامه، زمان سبز شدن چراغ را به راننده اعلام خواهد کرد. ممکن است در نگاه اول این برنامه کاملا لوکس و غیرضروری به نظر بیاید اما در واقع می تواند از تصادفات جدی به نحو کارآمدی جلوگیری کند.

این سیستم با سامانه ناوبری داخلی خودرو سازگار خواهد بود و به این ترتیب به سادگی می توان از آن استفاده کرد. البته هنوز اعلام نشده است که این سیستم به صورت انحصاری عمل خواهد کرد یا اینکه تمامی خودروهای جهان امکان استفاده از آن را خواهند داشت.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا