ستاری:کارآفرینی فناورانه عامل تبدیل مشکلات شهری به فرصت ها است

به گزارش روابط عمومی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، دکترسورنا ستاری درآیین اختتامیه دومین فن بازار تخصصی مدیریت شهری و نمایشگاه فناوری های نوین شهری، که با حضور دکترمحمدباقر قالیباف شهردار تهران، معاونان شهرداری تهران و شرکت های دانش بنیان حوزه شهری برگزار شد افزود: بزرگ ترین مزیت کشورمان نیروی انسانی جوان و تحصیل کرده آن است.
وی با اشاره به اینکه بیش از100 سال است که منابع زیرزمینی را بزرگ ترین مزیت کشورمان نام می بریم، عدم توجه به دارایی های فکری ونیروی انسانی را بلای فرهنگی ناشی از اقتصاد خام فروشی و نفتی دانست و بیان کرد: ما در کشور جوانانی داریم که اصلی ترین و ارزنده ترین دارایی کشورمان هستند، اما بلایی که تفکر نفتی بر سر فرهنگ و باورهایمان آورده موجب شده راه نجات کشور را در پول نفت ونه در اندیشه وخلاقیت جوانان ببینیم.
ستاری، با اشاره به اینکه کارآفرینی ودرآمدزایی بدون تکیه برمنابع خام و زیرزمینی، و با اهمیت دادن به تفکر وخلاقیت، اندیشه ای است که اقتصاد دانش بنیان آن را دنبال می کند گفت: مشارکت وحضورجوانان اصلی ترین ضرورت برای تحقق اقتصاد دانش بنیان است، اندیشه اقتصاد دانش بنیان مشکلات را نه یک تهدید، بلکه فرصتی برای اشتغال زایی و کسب درآمد می بیند و در حقیقت اندیشه ای است که با راهکارهای فناورانه، ضمن اینکه مشکلات شهری را حل می کند، به ایجاد شغل وکار تجاری می پردازد.
وی با اشاره به نقش اثرگذارجوانان برای نقش آفرینی اقتصاد دانش بنیان درحل مشکلات شهری گفت: راه حل عمده مسائل شهرها و توسعه اقتصاد شهری ایجاد شرکت های دانش بنیان توسط جوانان خلاق و نوآور کم تر از 30سال سن است، اقتصاد دانش بنیان فرصت بسیارخوبی است تا کشور رفتار ومسیرحرکتی خود را اصلاح کند.
وی لازمه اصلاح این مسیرحرکتی را تغییر رویکرد و نگرش فرهنگی کشور دانست و گفت: اقتصاد دانش بنیان سرآغاز رخ داد جدیدی در کشور است که برای رسیدن به آن، نیاز است که بسیاری از زیرساخت های فکری و فرهنگی کشور تغییر کند.
ستاری یادآور شد: باید این استعدها رصد و شناسایی شوند، همان طوری که خارجی ها از آن سوی دنیا، به این استعدادها توجه دارند و به دنبال جذب و به کارگیری آنان هستند و متاسفانه نسبت به ما جلوتر هستند.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افزود: بخش های گوناگون علمی وپژوهشی کشور از جمله شهرداری، می توانند بخش عمده درآمد خود را از محل شرکت های دانش بنیان تامین کنند. 
در این آیین از برترین های حوزه فناوری های شهری با اهدای لوح تقدیر و تندیس تقدیر شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا