بخش ویژه فناوری‌های همگرا (nbic) راه‌اندازی شد

سایت توسعه فناوری های همگرا (nbic) با هدف اطلاع رسانی در خصوص فناوری‌های همگرا (nbic) و آشنایی عمومی و ترویج این فناوری جدید از طریق تولید و ارسال اخبار مختلف در زمینه این فناوری‌ها راه اندازی شد.

فناوری‌های همگرا (nbic) به مجموعه چهار فناوری اطلاعات، علوم زیستی، علوم شناختی و نانو گفته می‌شود که در هم‌افزایی و یکپارچگی با یکدیگرند قادرند، به نیازهایی از آدمی پاسخ گویند که تاکنون فناوری‌های دیگر قادر به رفع آن نبوده‌اند، این قابلیت بی‌بدیل فناوری‌های همگرا، نتیجه ویژگی‌های ممتاز این فناوری‌ها و قابلیت همگرایی آنها است.
هدف فناوری‌های همگرا، توسعه قابلیت‌های آدمی و بهبود کیفی زندگی است، این هدف با بهره‌گرفتن از قابلیت‌های بنیادین این چهار فناوری و به خصوص قابلیت هم‌افزای آنها ممکن خواهد بود. در واقع توسعه توانمندی‌های شناختی و فیزیکی آدمی، به همراه بهبود کیفی قابلیت‌های آدمی در خلق پاسخ برای نیازهای دیرپای خود، عصری جدید را پیشروی ما قرار داده است.
بسط ادراک و ارتباطات آدمی، بهبود بخشیدن به سلامت و توانایی فیزیکی آدمی، تقویت بازده فعالیت‌های گروهی و اجتماعی و افزايش امنیت و وحدت بخشیدن به علم و آموزش مهم ترین تحولاتی است که به واسطه استفاده از فناوری‌های همگرا ایجاد می شود.
سایت طرح توسعه فناوری‌های همگرا (nbic) به آدرس sub.isti.ir  روی سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا